۲۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۱۵
کد خبر: 82113357
T T
۰ نفر
میزان برداشت میوه های هسته دار در چهارمحال و بختیاری افزایش نمی یابد

شهركرد- ایرنا- مدیر باغبانی سازمان جهادكشاورزی چهارمحال و بختیاری از برداشت میوه های هسته دار از سطح باغات استان خبر داد و گفت:امسال میزان برداشت میوه های هسته دار در این استان نسبت به سال گذشته افزایش نمی یابد.

ابراهیم شیرانی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:با توجه به خشكسالی و سرمازدگی باغات استان در اسفندماه سال گذشته و فروردین ماه امسال برداشت میوه های هسته دار نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش چشم گیری ندارد.
وی افزود: گیلاس، آلبالو، زردآلو ، شلیل، گوجه سبز و هلو از محصولات باغی هسته دار استان است كه باغداران در حال برداشت محصول از سطح باغات هستند.
شیرانی افزود: 125 هكتار باغ آلبالو در استان وجود دارد كه از این میزان 76 هكتار بارور و مابقی غیر بارور است.
وی، ارقام آلبالوی كشت شده استان را محلی و مجاری عنوان و پیش بینی كرد حدود 230 تن آلبالو از سطح باغات استان برداشت شود.
مدیر باغبانی جهادكشاورزی استان ادامه داد: 498 هكتار از سطح باغات استان نیز زردآلو كشت شده كه 281 هكتار بارور و 217 هكتار آن غیر بارور است.
شیرانی تصریح كرد: حدود سه هزار و 700 تن زردآلو از سطح باغات استان برداشت شد كه نسبت به سال گذشته حدود پنج درصد افزایش دارد.
شیرانی افزود: 176 هكتار از باغات استان نیز گیلاس كشت شده كه از این میزان 90 هكتار بارور است و حدود 200 تن محصول از ابن باغات برداشت شد.
مدیرباغبانی جهادكشاورزی استان گفت: حدود سه هزار و 400 هكتار باغ هلو نیز در استان وجود دارد كه 600 هكتار آن غیر بارور است و برداشت این محصول از نیمه های تیر ماه در استان آغاز می شود.
شیرانی اظهار داشت: پیش بینی می شود بیش از سه هزار تن هلو از سطح باغات استان برداشت شود.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری 248 هزار هكتار زمین كشاورزی شامل 145 هزار هكتار زمین زراعی، 41 هزار هكتار زمین باغی و 62 هزار هكتار زمین آیش است.
سالانه در چهارمحال وبختیاری بیش از یك میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلات تولید می شود و سطح زیركشت استان 270 هزار هكتار با 60 هزار بهره بردار می باشد.
7361/2097

سرخط اخبار استان‌ها