۱۲ بهمن ۱۳۹۴، ۱۶:۱۵
کد خبر: 81944763
T T
۰ نفر

زهكشی 50 هزار هكتار اراضی شور گلستان اجرا می شود

۱۲ بهمن ۱۳۹۴، ۱۶:۱۵
کد خبر: 81944763
زهكشی 50 هزار هكتار اراضی شور گلستان اجرا می شود

گرگان - ایرنا - رئیس سازمان جهادكشاورزی گلستان گفت: 50 هزار هكتار از اراضی شور استان در برنامه زهكشی این سازمان قرار گرفته است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی این سازمان مختار مهاجر در نشست شورای اداری شهرستان علی آبادكتول گفت: برای حفاظت از خاك و افزایش راندمان در این اراضی باید عملیات زهكشی انجام شود.
طرح زهكشی 50 هزار هكتار از اراضی استان در منطقه كال شور شهرستان گنبد اجرا می شود.
280 هزار هكتار از اراضی شمال استان گلستان نیازمند اجرای عملیات زهكشی است.
وی اضافه كرد: همچنین روند كاهشی سطح آب سفره های زیرزمینی استان آغاز شده و این جای نگرانی دارد و لذا باید تمام توان جهادی خود را در حفظ و مدیریت منابع آبی منطقه به كار گیریم.
گلستان در سال های اخیر جزء استان های نخست خسارت دیده از خشكسالی است و آثار آن در كاهش منابع آب قابل مشاهده است.
* سرمایه گذاری خارجی در پسابرجام برای حوزه كشاورزی دیده شده است
مهاجر گفت: در پس از برجام استفاده از سرمایه گذاری خارجی برای توسعه و پیشرفت بدون ایجاد بار مالی برای بودجه عمومی كشور در دستور كار قرار دارد كه از این سرمایه گذاری خارجی سهم قابل ملاحظه ای هم به حوزه كشاورزی اختصاص پیدا خواهد كرد.
وی افزود: سرمایه گذاری های خارجی پسابرجام در كشور در راستای اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی خواهد شد.
رئیس سازمان جهاد كشاورزی گلستان گفت: در این استان نیز این سازمان برنامه ای خارج از طرح اقتصاد مقاومتی برای خود تعریف نكرده است.
به گفته وی كشاورزی استان گلستان در سال زراعی قبل رشد 7/5 درصدی نسبت به چند سال قبل داشت و چندی پیش نیز گزارش این پیشرفت در 600 برگ سند از سوی وزیر جهادكشاورزی خدمت مقام معظم رهبری ارائه شد.
گلستان با 650 هزار هكتار اراضی زراعی و باغی و تولید 70 نوع محصول، سه میلیون و 700 هزار واحد دامی و 870 واحد پرورش طیور از قطب های مهم كشاورزی و دامپروری در كشور به شمار می رود.
این استان در برخی تولیدات زراعی از جمله گندم و دانه های روغنی، تولیدات باغی از جمله زیتون و تولیدات طیور رتبه های برتر كشوری را داراست.
استان گلستان دارای یك میلیون و 850 هزار نفر جمعیت است كه بیشتر از طریق كشاورزی و دامپروری امرار معاش می كنند.
6204/6159

سرخط اخبار استان‌ها