۵ خرداد ۱۳۹۵، ۲۰:۰۴
کد خبر: 82088565
T T
۰ نفر
كشت مكانيزه سيب زميني در 500 هكتار از اراضي كشاورزي شهرستان چالدران

اروميه- ايرنا- مدير جهاد كشاورزي شهرستان چالدران گفت: امسال محصول سيب زميني به صورت مكانيزه و با استفاده از ادوات نوين كشاورزي در 500 هكتار از اراضي زراعي اين شهرستان كشت شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، رمضان اكبري آذر روز چهارشنبه در بازديد از فرايند كشت محصول سيب زميني به صورت مكانيزه در يكي از مزارع كشاورزي شهرستان چالدران اظهار كرد: شهرستان چالدران به عنوان يكي از قطب هاي مهم توليد اين محصول با ارزش غذايي در كشور است و سيب زميني كاران اين شهرستان همه ساله كشت اين محصول را از ارديبهشت ماه شروع كرده و اوايل خرداد ماه آن را به پايان مي رسانند.
وي با بيان اينكه امسال 500 هكتار از زمين هاي زارعي آبي اين شهرستان زير كشت سيب زميني رفته است، افزود: پيش بيني مي شود سيب زميني كاران شهرستان چالدران امسال بيش از 15 هزار تن محصول سيب زميني توليد كرده و به بازارهاي مصرف عرضه كنند.
اكبري آذر گفت: امسال در راستاي حمايت از سيب زميني كاران اين شهرستان بيش از 15 ميليارد ريال تسهيلات بانكي براي خريد تراكتورهاي جديد و ادوات كشاورزي به كشاورزان اين منطقه پرداخت شده است.
وي با بيان اينكه مراحل توليد اين محصول به صورت مكانيزه و با استفاده از ادوات جديد كشاورزي انجام گرفته است، افزود: برداشت محصول از هر هكتار زمين كشت مكانيزه در مقايسه با سال هاي گذشته به صورت چشمگيري افزايش مي يابد.
مدير جهاد كشاورزي چالدران ارقام بذرهاي كشت شده در اين منطقه را آگريا، سانتا، بانبا، اسپريت و گرانول اعلام كرد.
شهرستان چالدران در شمال استان آذربايجان غربي واقع شده و يكي از شهرستان هاي مهم در توليد سيب زميني كشور است.
7128/1905

سرخط اخبار استان‌ها