دولت ۵۰ هزار میلیارد ریال به صندوق بیمه محصولات کشاورزی بدهی دارد

مسئول دفتر کشاورزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: در حال حاضر دولت ۵۰ هزار میلیارد ریال به صندوق بیمه محصولات کشاورزی بدهی دارد.

علی دشتی  در بازدید از باغات خسارت دیده مشگین‌شهر اظهار داشت: در حال حاضر دولت 50 هزار میلیارد ریال به صندوق بیمه محصولات کشاورزی بدهی دارد.

وی با اشاره به تاخیر به وجود آمده در پرداخت خسارات به زارعان و باغداران بیان کرد: مشکل تاخیر در پرداخت خسارات باغداران و کشاورزان تنها مربوط به مشگین‌شهر نبوده و در برخی شهرستان‌ها و استان‌های دیگر نیز با این مشکل مواجه هستیم.

دشتی افزود: امسال تلاش و جدیت بر این است تا با استفاده از سایر منابع بتوانیم بخشی از خسارات وارده به فعالان بخش کشاورزی را در مناطق مختلف تا پایان شهریور ماه امسال پرداخت کنیم که در این زمینه تلاش همه‌جانبه‌ای انجام می‌شود و امیدوارم بتوانیم به اهداف مورد نظر در این زمینه دست یابیم.

مسئول دفتر کشاورزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تصریح کرد: در حال حاضر دولت به دنبال راهکاری برای خودکفا شدن صندوق بیمه محصولات کشاورزی و کاهش خسارات در این بخش است تا بتوان مشکلات موجود را برطرف کرد.

وی تغییر الگوی کشت را راهکاری مناسب و عملی برای کاستن از خسارات و تلفات در بخش کشاورزی و باغداری برشمرد و گفت: باید در این زمینه فرهنگسازی لازم از سوی مروجان و مسئولان در بین کشاورزان انجام شود تا با تغییر الگوی کشت و توسعه کشت محصولات سازگار با مناطق مختلف زمینه را برای کاستن از خسارات در بخش کشاورزی فراهم کرد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 538789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =