۱۰ خرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۱۹
کد خبر: 82551028
T T
۰ نفر
بارزسان بهداشت در بیجار به امكانات آزمایشگاهی مجهز شدند

سنندج- ایرنا- رئیس مركز بهداشت محیط بیجار گفت: تاكنون برای انجام آزمایش مواد غذایی مشكوك، نمونه آن به سنندج ارسال می شد ولی امسال اكیپ بازرسان این مركز به امكانات آزمایشگاهی لازم مجهز شده است.

مجید قیدارپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برخی از عرضه كنندگان مواد غذای توجه جدی به رعایت بهداشت و سلامت مواد غذایی ندارند و این موضوع در ماه مبارك رمضان بیشتر می شود.
او از تشكیل و فعالیت گروه سه نفره نظارت و بازرسی توسط آن شبكه در بیجار خبر داد و افزود: تفاوت شایان توجهی كه امسال گروه بازرسی و نظارت نسبت به سال گذشته پیدا كرده است، داشتن تجهیزات مناسب آزمایشگاهی همراه اكیپ بازرسی است.
به گفته او در سال های گذشته برای آزمایش یك نمونه مواد غذایی مشكوك نمونه ای از مواد مورد نظر به سنندج ارسال و بعد از 10روز نتیجه معلوم می شد.
مدیر شبكه بهداشت محیط بیجار ادامه داد: گروه بازرسی امسال به تجهیزات آزمایشگاهی همراه ازجمله دما سنج، شور سنج، دماسنج لیزری، رطوبت سنج، تست روغن، تست PH، تست بار سطحی و تست مواد آلاینده مجهز شده اند و در نتیجه موارد مشكوك را در همان محل مورد بازرسی، آزمایش و نتیجه را اعلام می كنند.
قیدارپور در خصوص فعالیت برخی خانوارها و افراد دوره گرد، نانوایی ها و گرده پزی ها در زمینه پخت نان چای، نان روغنی(برساق)، مواد خوراكی مخصوص این ماه هشدار داد و گفت: مردم توجه كنند، تخلفات دست فروشی ها، دوره گردها، فعالیت برخی منازل در این زمینه قابل نظارت و در صورت تخلف قابل رسیدگی نیست.
او تاكید كرد: بسیاری از این نوع مواد غذایی كه توسط افراد دوره گرد و سوپر ماركت ها عرضه می شود از میزان و مقدار صحیح استفاده از تخم مرغ، شكر، روغن تازه، جوهر لیمو، جوهر قند و مواد افزودنی دیگر اطلاعی ندارند و ممكن است زیاده روی و یا كم كاری داشته باشند كه درهر صورت برای انسان مضر است.
وی از وجود ناظر در قنادی های مجاز در سطح شهر بیجار خبر داد و خاطرنشان كرد: این ناظران بهداشتی اطلاعات مناسب از میزان مقدار استاندار مواد اولیه مورد نیاز زولبیا، بامیه و دیگر شیرینی جات در اختیار دارند و بطور مستمر مواد مورد استفاده مردم تحت آزمایش قرار می گیرد.
7350/6108
**خبرنگار: سید باقر سبحانی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
*برای آگاهی از آخرین اخبار استان كردستان به كانال زیر بپیوندید:
IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg

سرخط اخبار استان‌ها