۱۸ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۳۰
کد خبر: 82180196
T T
۰ نفر

وضعیت بهداشتی گندم سیلوها بررسی می شود

۱۸ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۳۰
کد خبر: 82180196
وضعیت بهداشتی گندم سیلوها بررسی می شود

تهران - ایرنا - كارشناس ارشد تغذیه اداره نظارت و ارزیابی مواد غذایی و آشامیدنی با منشاء گیاهی سازمان غذا و دارو گفت: تمام گندم های وارده به كارخانه های آردسازی و همچنین مراكز ذخیره سازی (سیلوها) از نظر بهداشتی مورد ارزیابی قرار می گیرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، زهره پوراحمد افزود: از آنجا كه علاوه بر تامین امنیت مواد غذایی در كشور تضمین سلامت و ایمنی مواد غذایی حائز اهمیت است بنابراین گندم های وارده به كارخانه های آردسازی و همچنین مراكز ذخیره سازی از نظر مقدار فلزات سنگین آلاینده سرب و كادمیوم، مایكوتوكسین ها، كپك و سایر عوامل خطر زا مانند سن زدگی، بررسی می شوند.
پور احمد گفت: این بررسی های طبق مقررات و دستورالعمل های اعلام شده به معاونت های غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشكی سراسر كشور انجام می شود.
وی خاطرنشان كرد: سیلوهای نگهداری گندم مشمول اخذ پروانه های بهداشتی هستند و مسئول فنی این سیلوها، پروانه خود را از معاونت های غذا ودارو اخذ كرده اند.
به گزارش سازمان غذا و دارو، كارشناس ارشد تغذیه اداره نظارت و ارزیابی مواد غذایی و آشامیدنی با منشاء گیاهی یادآور شد: سالانه حدود 10 تا 11 میلیون تن گندم در كشور مصرف می شود كه حدود هفت میلیون تن آن جهت مصارف نانوایی است.
پور احمد اظهار كرد: گندم های وارداتی سال گذشته در مبادی ورودی مورد كنترل های لازم قرار گرفته است.
اجتمام**9185**1776
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد