۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۳۷
کد خبر: 82050168
T T
۰ نفر
رقابت بين عرضه كنندگان فست فود، سلامت جامعه را تهديد مي كند

اصفهان - ايرنا - رئيس مركزبهداشت شماره يك اصفهان گفت: رقابت و افزايش مراكز عرضه كننده فست فود (غذاي فوري) سلامت جامعه را تهديد مي كند.

به گزارش ايرنا، حميد ترك زاده روز سه شنبه در مراسم جشن سلامت دانش آموزي افزود: اين مراكز حتي در دورافتاده ترين روستاها نيز يافت مي شود و اين خود بلاي جان جامعه است.
وي اظهار كرد: مصرف اين گونه غذاهاي داراي كالري بالا در كنار كم تحركي و چاقي بيمارهاي غيرواگيري از جمله ديابت كه خود منشاء بيماريهاي قلبي و عروقي و كليوي است را در افراد موجب مي شود.
رئيس مركزبهداشت شماره يك اصفهان افزود: از سوي ديگر مصرف مداوم فست فودها توسط كودكان و نوجوانان باعث بي مزه گي غذاهاي سنتي و نهادينه شدن اين عادت غلط در بين آنها مي شود و در نهايت سلامت آنها را به مخاطره مي اندازد.
وي آموزش و فرهنگ سازي را وظيفه همه دستگاهها بويژه آموزش و پرورش در زمينه بيماريهاي غيرواگيري از جمله عوارض ديابت دانست و گفت: اين موضوع در مركز بهداشت شماره يك اصفهان به جد در حال پيگيري است.
وي از داير كردن چهار پايگاه سلامت در حاشيه شهر اصفهان با حضور كارشناسان تغذيه و روانشناسان اشاره كرد و گفت: در اين مراكز اطلاعات تغذيه اي و علايم و عوارض بيماريهاي غير واگير به افراد داده مي شود.
مراسم جشن سلامت با حضور تعدادي از مسئولان و كارشناسان آموزش و پرورش استان اصفهان و اولياي دانش آموزان همراه با برنامه هاي جانبي شامل سرود و تئاتر با موضوع ديابت در دبستان فرهنگيان اصفهان برگزار شد.
برنامه هاي ويژه هفته سلامت از يكم تا هفتم ارديبهشت امسال در استان اصفهان با شعار 'غلبه بر ديابت' اجرا شد.
هر ساله روز هفتم آوريل مصادف با 19 فروردين بعنوان روز جهاني بهداشت در كشورهاي مختلف جهان گرامي داشته مي شود كه شعار امسال روز بهداشت، 'غلبه بر ديابت' تعريف شده است.
ت/6994/ 6022

سرخط اخبار استان‌ها