۲۲ خرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۰۰
کد خبر: 82108672
T T
۰ نفر
ایرانی ها 11 كیلوگرم گوشت مرغ بیش از میانگین جهانی مصرف می كنند

تهران- ایرنا- آمارهای منتشر شده از سوی وزارت جهاد كشاورزی نشان می دهد در حالی كه میانگین مصرف سرانه جهانی گوشت مرغ 15 كیلوگرم است، ایرانی ها 11 كیلوگرم بیش از مردم جهان از این پروتئین استفاده می كنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، سرانه مصرف گوشت مرغ در ایران 26 كیلوگرم ثبت شده و به این ترتیب هموطنان بیش از میانگین دنیا (73 درصد سرانه مصرف جهان) گوشت مرغ مصرف دارند.
وزارت جهاد كشاورزی در نظر دارد وزن مرغ كشتار واحدهای پرورش دهنده مرغ گوشتی در سراسر كشور را كاهش دهد زیرا بررسی ها نشان می دهد جیره غذایی تولید گوشت مرغ نسبت به تولید تخم مرغ ساده تر است.
همچنین سرمایه گذاری برای تولید مرغ گوشتی كمتر از مرغ تخمگذار است و به همین دلیل پرورش دهندگان نیمچه گوشتی را به مراتب بیشتر از مرغ تخمگذار مورد استقبال قرار می دهند.
بررسی ها نشان می دهد ضایعات گوشت گوسفند حدود 50 درصد است اما مرغ بیش از 25 درصد ضایعات دارد كه این امر استقبال تولیدكنندگان را در این ارتباط نشان می دهد.
وزارت جهاد كشاورزی به تازگی اعلام كرد: تولیدات گوشت مرغ در كشور بیش از 2 میلیون و 100 هزار تن است و با این میزان تولید، نیاز كشور به گوشت مرغ تامین شده است.
مطالعات نشان می دهد، سرعت رشد مرغ نسبت به سایر دام ها بیشتر است به طوری كه یك جوجه به وزن حدود 50 گرم بعد از 6 تا هشت هفته به حدود 40 برابر وزن خود می رسد.
به گزارش ایرنا، براساس آمار فائو، اماراتی‌ها در رتبه نخست دنیا از لحاظ مصرف سرانه گوشت مرغ قرار دارند؛ هریك از اتباع اماراتی سالیانه به طور متوسط 64 كیلوگرم گوشت مرغ مصرف می‌كنند كه حدود 2.5 برابر ایرانی هاست.
مردم آمریكا نیز با متوسط سالیانه 50 كیلوگرم مصرف گوشت مرغ در رتبه دوم قرار دارند؛ كویت با 46 كیلوگرم، گرانادا و جامائیكا با 44 كیلوگرم، برونئی با 42 كیلوگرم، دومینیكن با 38 كیلوگرم و قبرس با 37 كیلوگرم در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
مصرف سرانه گوشت مرغ در عربستان 35 كیلوگرم، مالزی 33 كیلوگرم، انگلستان 29 كیلوگرم و لبنان 28 كیلوگرم ثبت شده است. میانگین مصرف گوشت مرغ در فرانسه به 24 كیلوگرم رسیده و روسیه نیز 16 كیلوگرم است.
كشورهای فقیر شامل بنگلادش، بروندی، كنگو، چاد، جیبوتی، اریتره، اتیوپی، گینه، مغولستان، نپال، رواندا، سودان، تاجیكستان و ازبكستان دارای مصرف سرانه گوشت مرغ نزدیك به صفر هستند.
اقتصام** 1559 ** 2023
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد