۲۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۳۰
کد خبر: 81841865
T T
۰ نفر
پاسخ سازمان غذا و دارو به درخواست لغو طرح برچسب اصالت

تهران - ايرنا - معاون نظارت و برنامه ريزي سازمان غذا و دارو، به درخواست لغو طرح برچسب اصالت از سوي اتاق بازرگاني تهران پاسخ داد.

طرح برچسب سلامت، طرحي است كه طي آن برچسب هايي روي محصولات سلامت محور مانند داروها نصب مي شود تا مردم با ديدن آنها اجناس ايمن را خريداري كنند اما نكته مهم اين است كه اين برچسب ها به خودي خود بيانگر اصالت كالا نيستند و حتما بايد از سامانه www.ttac.ir يا پيامك 20008822 استعلام شوند.
در صورت استعلام برچسب اعلام شده، همه اطلاعات نشان دهنده اصالت يك محصول مانند نام كالا، تاريخ توليد، انقضا، نام توليدكننده، واردكننده و اصل يا تقلبي بودن محصول مشخص خواهد شد.
به گزارش ايرنا از سازمان غذا و دارو، اكبر عبدالهي اصل معاون نظارت و برنامه ريزي سازمان غذا و دارو افزود: اين طرح تا آن اندازه روشن است كه ضرورتي در تشريح مجدد آن مشاهده نمي شود.
وي ادامه داد: اما در اين بين، آنچه به عنوان سئوالي مهم و قابل تامل مطرح مي شود اين است كه آيا در اتاق بازرگاني، اولويت با مواردي مانند وجود شركت هاي شبه دولتي رقيب بخش خصوصي، وجود ماليات ارزش افزوده بر مواد اوليه دارويي، سياست هاي انقباضي قيمت گذاري با توجه به مصالح بيمه نه توليدكننده، وجود منابع بسيار گران تامين مالي در حوزه دارو، تاخير پرداخت بيمه ها، قيمت گذاري داروهاي بدون نسخه توسط دولت و موانع مختلف سرمايه گذاري در حوزه دارو و تجهيزات پزشكي يا حذف يك شناسه روي جعبه داروها است.
عبدالهي اصل خاطرنشان كرد: واقعا چه دليلي وجود دارد كه اتاق بازرگاني تهران، يكي از دو خواسته مهم خود را از دولت لغو طرحي بداند كه در بسياري از كشورهاي به مراتب ضعيف تر از ايران، توانسته اند قاچاق و عرضه محصولات تقلبي را به شدت تقليل داده و بخش قابل توجهي از اقتصاد كشور را از گزند تهديدها در امان نگهدارند.
معاون نظارت و برنامه ريزي سازمان غذا و دارو افزود: تمام دلايل مطرح شده در اظهارات اتاق بازرگاني تهران مستلزم ايراد پاسخ هاي اصولي وفني است كه در جايگاه خود به آنها پرداخته خواهد شد.
اجتمام ** 9185 ** 1071

سرخط اخبار جامعه