مقامات استرالیایی می‌کوشند صدها پناهجو را از اردوگاه مانوس خارج کنند و قصد دارند پناهجویان را به جزایر دیگر یا به کشورهایی مانند کامبوج و زلاندنو اعزام کنند. پناهجویان باقیمانده در کمپ جزیره مانوس چندین روز است بدون آب و مواد غذایی بسر می برند اما همچنان در برابر ماموران دولت استرالیا مقاومت می‌کنند. صدها نفر از این پناهجویان بیش از ۱۳ روز بدون دریافت آب و غذای منظم بسر بردند.

دادگاه عالی پاپوآ گینه‌نو در ۳۱ اکتبر حکم داد که اسکان پناهجویان در این اردوگاه با قانون اساسی استرالیا مغایرت دارد. دولت محلی پاپوآگینه نو می‌گوید که برای تخلیه پناهجویان باقیمانده به زور متوسل خواهد شد. در روزهای گذشته آب و مواد غذایی این اردوگاه قطع شد اما پناهجویان حاضر به ترک کمپ نشدند زیرا می‌ترسند که در اقامتگاه‌های دیگر به سرنوشتی نامعلوم دچار شوند و حتی جان خود را از دست بدهند.

اردوگاه واقع در جزیره مانوس، متعلق به پاپوآ گینه نو، یکی از مراکز تعیین شده توسط دولت استرالیا برای اعزام پناهجویان بوده است اما سال گذشته، دادگاه قانون اساسی گینه نگهداری افراد در این محل را مغایر قانون اساسی این کشور دانست و به دولت دستور داد این محل را تعطیل کند.

 

منبع: رویترز Reuters

67265

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =