۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۴۹
کد خبر: 82090847
T T
۰ نفر

كار برداشت زيره سبز از مزارع بهاباد آغاز شد

۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۴۹
کد خبر: 82090847
كار برداشت زيره سبز از مزارع بهاباد آغاز شد

يزد- ايرنا- مسوول زراعت و باغباني جهاد كشاورزي بهاباد از آغاز كار برداشت زيره سبز از مزارع زير كشت اين محصول در شهرستان خبر داد.

عبدالرضا تنها روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: پيش بيني مي شود كشاورزان بهابادي امسال 63 تن زيره سبز از مزارع اين شهرستان برداشت كنند.
مسئول زراعت و باغباني جهادكشاورزي بهاباد گفت: 70 هكتار از اراضي اين شهرستان به كشت زيره سبز اختصاص دارد و به طور متوسط از هرهكتار900 كيلو محصول زيره برداشت مي شود كه در اين زمينه مقام نخست را در كشور به خود اختصاص داده است.
وي افزود: زيره سبز در آذرماه كشت مي شود و برداشت آن نيز از نيمه دوم ارديبهشت شروع و يك ماه ادامه دارد.
تنها خاطر نشان كرد: شهرستان بهاباد بزرگترين توليدكننده زيره سبز در استان يزد است كه محصول توليدي علاوه برمصرف دراستان يزد به خراسان رضوي هم ارسال مي شود.
به گفته مسوول زراعت و باغباني شهرستان بهاباد، تعداد 200 بهره بردار در اين شهرستان به كشت زيره اشتغال دارند و اين بهره برداران پس از برداشت زيره، زمين هاي خود را به كشت هندوانه اختصاص مي دهند.
تنها افزود: همچنين شهرستان بهاباد سالانه بالغ بر دو هزار و 700 تن پسته و يك‌هزار و 500 كيلوگرم زعفران كه هر دو از محصولات صادراتي هستند توليد مي‌كند.
بهاباد يكي از قطب هاي كشاورزي استان يزد به شمار مي آيد و انواع محصولات زراعي و باغي در اين شهرستان كاشت، داشت و برداشت مي شود.
زعفران، زيره سبز، پسته، پنبه، انگور و ميوه 'به' از مهمترين محصولات باغي و زراعي شهرستان بهاباد است كه انگور آن شهرت منطقه اي دارد و زعفران و پسته بهاباد از نوع مرغوب و از ارقام صادراتي است كه به خارج كشور صادر مي شود.
بهاباد با 25 هزار نفر جمعيت، مشتمل بر دو بخش، سه دهستان و بيش از 100 روستا و آبادي در فاصله 200 كيلومتري مركز استان يزد قرار دارد.
7543/ 6197

سرخط اخبار استان‌ها