در این نشست استاندار مازندران کشاورزی را یکی از محورهای مهم تحقق اقتصاد مقاومتی در مازندران اعلام کرد و گفت : قابلیت افزایش 100 درصدی تولیدات کشاورزی مازندران وجود دارد .

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین مازندران ،در راستاي بررسي ظرفيت هاي حوزه كشاورزي مازندران در تحقق اقتصاد مقاومتي نشست ويژه اي با حضور استاندار مازندران و كليه مسئولين حوزه كشاورزي استان روز جمعه در استانداري مازندران برگزار شد .
در اين نشست استاندار مازندران كشاورزي را يكي از محورهاي مهم تحقق اقتصاد مقاومتي در مازندران اعلام كرد و گفت : قابليت افزايش 100 درصدي توليدات كشاورزي مازندران وجود دارد .
دكتر ربيع فلاح ادامه داد : در سازمان مديري و برنامه ريزي استان نيز بايد به اعتبارات حوزه كشاورزي مازندران توجه ويژه شود .
وي تجهيز و نوسازي اراضي كشاورزي را موجب افزايش توليدات خواند و گفت : ترويج و آموزش بايد سرلوحه فعاليتهاي كشاورزي در مازندران قرار گيرد .
مقام عالي دولت در استان تصريح نمود : از ظرفيت كارشناسان و نخبگان بخش كشاوري مي بايست براي افزايش بهره ورزي در كاشت ، داشت و برداشت بهره برد توليدات حوزه كشاورزي با رويكرد صادرات توليد شود .
وي مازندران را يكي از قطب هاي مهم گلخانه اي كشور خواند و گفت : يكي از برنامه ها مهم استان در سال جاري كه در سفر رياست محترم جمهوري به مازندران بر آن تاكيد شد گسترش و توسعه گلخانه ها بود كه بايد به طور جدي دنبال شود .
استاندار مازندران تاكيد كرد : امروز روسيه ظرفيت بزرگي براي توسعه صادرات است و براي استفاده از اين بازار بزرگ بايد برنامه ريزي راهبردي كرد .
فلاح خواستار پيگيري بيشتر براي تحقق 46 طرح سفر رياست محترم جمهوري در مازندران شد و گفت : پنجره واحد تا كنون در مازندران خوب عملياتي نشده است و به زودي بايد در اين زمينه تحول جدي بوجود آيد .
وي بر تامين نهاده هاي كشاوري ، گسترش طرح پرورش ماهي در قفس ، پيگيري اعتبارات مشوقهاي صادراتي ، و اجراي سياستهاي 24 گانه اقتصاد مقاوتي كه از سوي مقام معظم رهبري ابلاغ شده تاكيد كرد و گفت : با برنامه ريزي و پيگيري و اجراي عملي برنامه ها مي تواند شاهد تحول جدي و افزايش بهره وري در كشاورزي مازندران بود .
در اين نشست پارسا رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي مازندران ، حيدرپور رئيس سازمان جهاد كشاورزي مازندران و جمعي از مديران حوزه كشاورزي به بيان برنامه ها و انتظارات خود براي اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتي با رويكرد ظرفيت هاي كشاورزي پرداختند

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 525438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =