۲ اسفند ۱۳۹۵، ۱۷:۱۹
کد خبر: 82438084
T T
۰ نفر
نرخ برنج، شكر، كره و گوشت برای تنظیم بازار عید اعلام شد

تهران- ایرنا- قائم مقام معاون بازرگانی و صنایع وزارت جهاد كشاورزی اعلام كرد: در اجرای مصوبه كارگروه تنظیم بازار برنج باكیفیت، شكر، كره، گوشت قرمز و مرغ با نرخ های مصوب در فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی های مصرف كارمندی و كارگری عرضه می شود.

به گزارش دوشنبه تارنمای وزارت جهاد كشاورزی، «مهدی كاظم نژاد» با اشاره به مصوبه كارگروه تنظیم بازار افزود: به منظور رفاه مصرف كنندگان، برنج درجه یك هندی با قیمت هر كیلوگرم 38 هزار ریال، برنج اروگوئه ای با نرخ هر كیلوگرم 26 هزار ریال و سایر ارقام برنج با بهای هر كیلوگرم 20 هزار ریال بدون محدودیت عرضه می شود.

** شكر و كره
قائم مقام معاون بازرگانی و صنایع وزارت جهاد كشاورزی درباره شكر گفت: هر كیلوگرم شكر سفید تصفیه شده درجه یك تحویل در كارخانه 25 هزار و 200 ریال و در بسته‌های 900 گرمی با قیمت 29 هزار و 500 ریال و یك كیلوگرمی با بهای 32 هزار ریال برای مصرف كننده در شبكه‌های توزیع و فروشگاه های زنجیره‌ای عرضه می شود.
كاظم نژاد از عرضه كره در بسته‌های 50 و 100 گرمی به ترتیب با قیمت 15 هزار تا 29 هزار ریال خبر داد و گفت: در اجرای مصوبه كارگروه تنظیم بازار، شركت بازرگانی دولتی موظف شده است پنج هزار تن كره برای توزیع در فروشگاه های زنجیره ای تامین كند.

** گوشت
این مسوول وزارت جهاد كشاورزی یادآوری كرد عرضه گوشت گوسفندی با قیمت 315 هزار ریال در میدان های میوه و تره بار ادامه دارد.
وی گفت: اكنون در بازار گوشت مرغ آرامش حاكم است اما با توجه به افزایش احتمالی تقاضا در ایام عید پیش بینی شده است گوشت مرغ منجمد با قیمت فروش هر كیلوگرم 55 هزار ریال تحویل در سردخانه های شركت پشتیبانی امور دام و حداكثر تا پنج درصد قیمت بیشتر برای مصرف كننده در نمایشگاه ها و فروشگاه های بهاره، میدان های میوه و تره بار و فرآورده های كشاورزی، فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی های مصرف كاركنان در سراسر كشور عرضه شود.
به گزارش ایرنا، تنظیم بازار مجموعه ای از سیاست ها و راهبردهایی است كه دولت برای حمایت از مصرف كننندگان و تولیدكنندگان با توجه به ابزار مناسب بین متغیرهای بازار (قیمت و مقدار) اعمال می كند.
براساس مصوبه هیات وزیران، روغن، برنج، شكر، گوشت مرغ، گوشت قرمز و سایر كالاهای حساس و ضروری از طریق مباشران دولتی عرضه می شود.
اقتصام**9186**1961** تنظیم: هما همت خواه** انتشار: مریم مسعود

آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان در كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
۰ نفر