۴ دی ۱۳۹۵، ۱۴:۲۲
کد خبر: 82358943
T T
۰ نفر
ساختار كشاورزي ايران با صنعتي شدن بيگانه است

تهران- ايرنا- رييس كميسيون كشاورزي اتاق بازرگاني، صنايع، معادن تهران مي گويد، ساختار كشاورزي ايران معيشتي است و تغيير اين ساختار نيازمند اقدام هايي از سوي دولت، از جمله تجديدنظر در خريد تضميني محصولات كشاورزي است.

به گزارش روز شنبه ايرنا از اتاق بازرگاني تهران، «كاوه زرگران» صنعتي شدن كشاورزي ايران را هدفي مناسب ذكر كرد و گفت: تا زماني كه بخواهيم محصول كشاورزي را از كشاورز بر اساس شيوه خريد تضميني خريداري كنيم انگيزه‌اي براي رشد و صنعتي كردن كشاورزي ايجاد نمي‌شود. پايه كشاورزي ما معيشتي است و با اين روش در مسير صنعتي شدن و مكانيزاسيون قرار نمي‌گيرد.
عضو هيات نمايندگان اتاق تهران با تاكيد بر اين كه صنعتي شدن كشاورزي ايران به‌زودي ممكن نيست، گفت: سياست‌هايي كه از سوي وزارت جهادكشاورزي اعمال‌ شده، بيشتر سياست‌هاي حمايتي بوده است تا سياست‌هاي توسعه كشاورزي.
زرگران ادامه داد: در كشاورزي معيشتي هميشه اين خطر وجود دارد كه بخشي از جامعه روستايي و اقتصاد ايران دچار معضل شود، در نتيجه دولت نمي‌تواند حمايت اش را قطع كند. تحقق كشاورزي صنعتي هدفي عالي است اما دسترسي به آن در حال حاضر با توجه به ساختار فعلي كشاورزي ما ممكن نيست و زمان‌بر است.
اقتصام**9189**1561**خبرنگار: اسماعيل داودي**انتشاردهنده: مژگان توانا
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد