۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۶
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۴۳۴۶۸
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۲۱-۰۳-۱۳۹۶
کد ۵۴۳۴۶۸
انتشار: ۱۲:۰۴ - ۲۱-۰۳-۱۳۹۶

سرازیر شدن کالاهای ترکیه ای به فروشگاه های قطر

برخی شهروندان قطری با به نمایش گذاشتن تصاویر مواد غذایی تولید ترکیه در شبکه های اجتماعی از دولت آنکارا بابت شکستن محاصره دولت های عربی تشکر می کنند.
در پی اعمال تحریم های همه جانبه از سوی برخی کشورهای عربی همسایه علیه قطر، دولت ترکیه در تلاش است بازار این کشور کوچک ثروتمند را با کالاهای خود در دست بگیرد.

به گزارش عصر ایران، خبرگزاری آناتولی ترکیه از هجوم کالاهای مختلف تولید ترکیه از جمله مواد غذایی به بازار قطر در هفته گذشته خبر داده است.

دولت ترکیه از متحدان نزدیک دولت قطر محسوب شده و در هفته گذشته پارلمان این کشور لایجه اعزام نیروهای نظامی ترکیه ای به قطر را تصویب کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی، در پی صادرات انواع کالاهای ترکیه ای به قطر، شهروندان قطری با به اشتراک گذاشتن تصاویر خریدهای کالاهای ترکیه ای خود، از دولت آنکارا تشکر می کنند.

هفته گذشته و در پی قطع روابط سیاسی و اقتصادی از سوی عربستان ، امارات، بحرین و مصر و بسته شدن مرزهای دریایی و هوایی این کشورها با قطر، مردم قطر با هجوم به فروشگاه ها از بیم احتمال کمبود یا قحطی مواد غذایی، اجناس آنها راخالی کردند.

اما با صادرات روزهای گذشته مواد خوراکی ترکیه ای و ایرانی به بازار قطر، کمبود احتمالی جبران شده و خیال دولت و شهروندان قطری از قحطی راحت شده است.

برخی شهروندان قطری که تصاویر سبد کالای ترکیه ای خریداری شده خود را به اشتراک گذاشته اند ، نوشته اند با توجه به نوشته لاتین (ترکیه ای) روی این کالاها باید زبان ترکی را یاد بگیریم.

سرایز شدن کالاهای ترکیه ای به فروشگاه های قطر

گفتنی است در چند روز گذشته و همزمان با اعلام فروشگاه زنجیره ای "المیرا" قطر مبنی بر واردات انواع مواد غذایی تولید ترکیه، شهروندان قطری با هجوم به این فروشگاه ها، اقدام به خرید مواد غذایی و دیگر مایحتاج وارد شده از ترکیه از شعبه های این فروشگاه زنجیره ای در سراسر قطر می کنند.

همچنین در روزهای گذشته نخستین محموله های میوه های صادراتی ایران نیز به قطر رسیده است.

دولت قطر اعلام کرده از محاصره اقتصادی و دریایی کشورهای عربی همسایه خود به مجامع بین المللی شکایت کرده و بابت خسارات اقتصادی ناشی از آن طلب غرامت خواهد کرد.




ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۵۲
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
14
129
ماهم که هیچی هیچی هیچی فقط تاسف
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
قطر چندان جای مناسبی نیست. حکومتشان زیاد همسو نیست پس بهتره زیاد جوش این مسایل رو نخورید!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
8
73
خب پس ما چی ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
ما هیچ!
ما نگاه
ناشناس
| - |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
ما هم مثل همیشه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
3
76
طبق معمول ما هم خوابیم
همیشه فرصتها رو از دست میدیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
66
41
یاشاسین
ناشناس
Spain
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
2
112
ما کمک بلاعوض را بهتر از کاسبی بلدیم. قطر تا زمانی که پول برای خرید دارد سراغ ما نمی آید.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
6
38
هی وایِ من!
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
3
101
ترکیه واقعا بخش خصوصی فعالیت می کند
ولی در ایران بجای بخش خصوصی ، این خصولتی ها هستند که فعالند بنابراین نباید زیاد تعجب کرد
نسخه خوراکی برای کاهش خطر ابتلا به اختلال دوقطبی تحلیل و پیش‌بینی قیمت بیت‌ کوین این داروها پلاکت خون را کاهش می‌دهند کرم پیله ساز پروانه آبی بزرگ؛ اسب تروا در دنیای پروانه ها(+فیلم و عکس) بزرگترین کشورهای تولید کننده نمک در سال ۲۰۲۳ (+ اینفوگرافی) راهکارهایی برای داشتن استخوان‌های قوی پاسخ به دو پرسش درباره مصوبه « تعطیلی جمعه و شنبه»؛/ مشمولان کار ۵ روزه یک وعده شکست خورده دیگر دولت رئیسی / بانک ها : پول نداریم وام ودیعه مسکن بدهیم ابتکارِ انتحار و ترور، تاملی در سریال حشاشین/ پشت پرده سریال حشاشین چیست؟ روی سر بی حجاب ها، روسری دو قطبی نیندازید چرا حسن روحانی حق دارد به رد صلاحیتش اعتراض کند؟ روزنامه جمهوری اسلامی : گرانی شدید، کمر مردم را شکسته و دولت رئیسی فقط سکوت و نگاه می‌کند هاشمی طبا : مجلس دوازدهم هیچ خاصیتی ندارد جز جنگ و دعوا بین شانا و ماما و قاقا و جانا و مصاف و طواف ! چرا وحشی‌ترین درندگان هم از این «بوگندو» می‌ترسند؟ محقق داماد و عباس عراقچی؛ امروز در نمایشگاه کتاب
وبگردی