۱۹ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۳۹
کد خبر: 81912966
T T
۰ نفر
يك متخصص: الگوي غذايي نامناسب علت اصلي بيماري‌هاي غير واگيردار

يزد - ايرنا - يك متخصص با بيان اينكه تغذيه و رعايت اصول صحيح آن در سلامت انسان از اهميت زيادي برخوردار است گفت: مهمترين علت بيماري‌هاي غير واگيردار الگوي غذايي نامناسب است.

حسن مظفري روز شنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا افزود: با رعايت اصول درست و صحيح از انواع ماده هاي غذايي مي توان از بسياري بيماريها پيشگيري و آنها را كنترل كرد.
وي با بيان اينكه سالم خوردن مقوله اي است كه از اهميت زيادي برخوردار مي باشد اظهار كرد: در اين زمينه توليد، عرضه و توزيع غذاي سالم در جامعه نيز مهم است.
عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد در ادامه با اشاره به مصرف بي رويه فست فودها افزود: اگر فست فودها بي‌رويه مصرف و به عادت هر روز افراد تبديل شود براي سلامتي آنها خطرناك است.
وي اظهار كرد: امروزه يكي از مشتريان ثابت اين نوع غذاها جوانان و نوجوانان هستند و كودكان نيز از آن دسته افرادي هستند كه علاقه زيادي به اين نوع غذاهاي آماده ، سريع و خوشمزه دارند.
مظفري گفت: در برخي مواقع عرضه كنندگان فست فودها براي جذب مشتري و طعم مطلوب آن از نمك زياد، روغن و بسياري از مواد كه براي سلامتي انسان مضر استفاده مي كنند.
وي اضافه كرد: اگر افراد گاهي از فست فودها مصرف كنند قطعا ضرر و زيان آن براي سلامتي به مراتب كمتر خواهد بود بنابر اين از مصرف بي رويه اين غذاها بايد خودداري كرد.
مظفري ياد آور شد: مصرف مداوم و بي‌رويه 'فست فودها' يك فاكتور مستعدكننده براي بيماري‌ها است.
اين متخصص تغذيه در ادامه با اشاره به مصرف زياد نوشابه هاي گاز دار در كشور در مقايسه با ساير كشورها افزود: مصرف اين ماده نوشيدني در كشور بيش از حد انتظار است.
وي از شهروندان خواست از مصرف زياد نمك، شكر، فست فودها ، نوشابه هاي گازدار و غذاهاي پرچرب خودداري كنند و سلامتي خود را به خطر نياندازند.
وي بر ترويج تغذيه سالم در جامعه تاكيد كرد و گفت:بايد با اطلاع رساني، افراد جامعه را نسبت به تغذيه سالم و رعايت اصول درست و صحيح از مواد غذايي آموزش داد.
29 آذرماه تا 30 ديماه بسيج اطلاع رساني تغذيه سالم نامگذاري شده است.
2088/ 6197

سرخط اخبار استان‌ها