کد خبر: ۹۶۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 05
شفا آنلاین>تغذیه>حساسیت به بادام زمینی را می توان یکی از خطرناک ترین و مرگبارترین نوع حساسیت ها دانست ولی به تازگی دانشمندان چینی موفق به یافتن راهکاری شده اند که به واسطه آن می توان میزان حساسیت زا بودن این ماده را تا حد چشمگیری کاهش داد.
به گزارش شفا آنلاین،از بادام زمینی در تهیه شمار زیادی از غذا ها در سراسر جهان استفاده می شود. این دانه ها سرشار از چربی و پروتئین هستند. با این حال بادام زمینی را می توان یکی از 8 ماده اصلی حساسیت زا در جهان دانست. به تازگی محققان موسسه نینگبو (Ningbo) در چین در پی تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند که جوانه زنی بذر می تواند میزان حساسیت زا بودن بادام زمینی ها را کاهش دهد.

پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که جوانه زنی کوتاه مدت می تواند به عنوان راهی ساده برای بهبود امنیت غذایی بادام زمینی در نظر گرفته شود و به تولید بادام زمینی های غیر حساسیت زا منتهی شود.

پروتئین های حساسیت زا در بادام زمینی در طول جوانه زنی بذر تخریب می شوند. محققان به این نتیجه رسیده اند که با تغییر این پروسه طبیعی به واسطه کنترل برخی عوامل محیطی می توان اثر آلرژی زایی بادام زمینی را کاهش داد. تمرکز این دانشمندان بیش تر بر روی ماده اصلی آلرژی زای بادام زمینی به نام Ara h1 بوده است.

پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که جوانه زنی کوتاه مدت می تواند به عنوان راهی ساده برای بهبود امنیت غذایی بادام زمینی در نظر گرفته شود و به تولید بادام زمینی های غیر حساسیت زا منتهی شود. با این حال کار این پژوهشگران در این جا به اتمام نمی رسد بلکه برای مشاهده نتیجه بخشی این روش و همچنین استفاده از جوانه زنی برای از بین بردن دیگر مواد آلرژی زای بادام زمینی تحقیقات بیش تری نیاز است.

در صورتی که این تحقیقات به صورت کامل به موفقیت برسند می توان انتظار داشت که بسیاری از افراد مبتلا به این حساسیت در جهان از خطر مرگ نجات پیدا کنند. eurekalert

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: