۱۸ بهمن ۱۳۹۴، ۱۹:۲۶
کد خبر: 81953669
T T
۰ نفر
تاكید استاندار ایلام بر تسریع در تكمیل سایت باغبانی بانواز سیروان

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام بر تسریع در تكمیل و بهره برداری از همه بخش های سایت باغبانی بانواز شهرستان سیروان تاكید كرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمدرضا مروارید در هفتمین روز از ایام الله دهه مبارك فجر و درجریان افتتاح طرح های عمرانی شهرستان سیروان از سایت باغبانی بانواز سیروان بازدید كرد.
وی ایستگاه خط انتقال و سایت باغبانی بانواز سیروان را یكی از طرح های مناسب برای تحول در شیوه سنتی كشاورزی و باغداری منطقه و عاملی برای ارتقا تولید و اشتغال بخش كشاورزی سیروان عنوان كرد.
رئیس سازمان جهاد كشاورزی ایلام نیز در این آیین گفت: هفت میلیارد و 200 میلیون ریال برای انتقال 70 لیتر آب در ثانیه به طول چهار كیلومتر برای اجرای طرح سایت باغبانی بانواز طرح سرمایه گذاری شده است.
عبدالرضا بازدار افزود: خط انتقال و ایستگاه این طرح تكمیل شده است و شبكه آبیاری قطره ای آن نیز هفت میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار دارد كه هم اكنون دارای پیشرفت فیزیكی 40 درصدی است.
وی توسعه باغات پسته را با توجه به شرایط اقلیمی استان ایلام از برنامه های این سازمان عنوان كرد و گفت: چهار هزار و 700 هكتار از اراضی استان ایلام هم اكنون به كشت پسته اختصاص یافته است كه 50 درصد این مقدار در شهرستان سیروان قرار دارد.
بازدار ارزش اقتصادی محصول پسته را بسیار مناسب ارزیابی كرد و یادآور شد: در یكی از باغ های پسته استان از چهار هكتار باغ محصولی به ارزش 25 میلیارد ریال برداشت شده است.
وی یكی از مشكلات و موانع توسعه كشت پسته را قیمت بالای نهال عنوان كرد و افزود: اگر مشوق و یارانه لازم در اختیار كشاورزان قرار گیرد، می توان كشت این محصول را در ایلام توسعه داد.
6119/7180/6034

سرخط اخبار استان‌ها