۲۲ خرداد ۱۳۹۵، ۹:۵۰
کد خبر: 82107751
T T
۰ نفر
رییس اتاق بازرگانی گرگان: كمترین چالش صنایع در ارتباط با محیط زیست است

گرگان - ایرنا- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وكشاورزی گرگان كمترین چالش صنایع را در ارتباط با محیط زیست بیان كرد و گفت: نگاه بخش صنعت این است كه درآمد حاصل از تولید به محیط اطراف صدمه وارد نكند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از محیط زیست گلستان: رمضان بهرامی در نشست هم اندیشی صاحبان صنایع با مسوولان محیط زیست استان كه به مناسبت هفته محیط زیست (16تا 22خرداد) برگزار شد، افزود: نیاز به تعامل وجود دارد و نباید صنایع و محیط زیست مقابل هم قرار گیرند.
وی اضافه كرد: باید پذیرفت كه اقتصاد سبز برای كشور های در حال توسعه یك اصل می باشد و ما هم بر آن واقف هستیم.
رییس اتاق بازرگانی گرگان با اظهار نگرانی نسبت به آلودگی دریای خزر ، افزود: شاهد این هستیم كه رودخانه های متصل به دریای خزر حامل ضایعات خطرناك هستند كه بخش خصوصی نگرانی خود را از این بابت به نماینده ولی فقیه اعلام كرده است.
او ادامه داد: اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی آمادگی خود را بابت ارایه آموزش شهر به شهر به افراد بابت فرهنگ سازی و ارتقای دانش اعلام كرده است.
بهرامی با اشاره به لزوم شكسته شدن ترس از محیط زیست و تعامل بیشتر بخش های مختلف در جهت حفظ عرصه های زیست محیطی افزود: تحریم ها باعث شده است كه تكنولوژی خاصی جهت جلوگیری از آلودگی ها به صنایع وارد نشود كه امیدواریم با همراهی مسوولان این موانع برداشته شود.
وی همچنین حفظ محیط زیست را نیازمند فرهنگ سازی دانست و گفت: مردم باید در این زمینه آموزش ببینند.
مدیركل حفاظت محیط زیست نیز گفت: صنعت استان گلستان باید خود را به تكنولوژی های روز مجهز كند و خوشبختانه فناوری های سازگار با محیط زیست در سراسر جهان در حال توسعه است.
اسماعیل مهاجر اضافه كرد: سه نوع نگاه به محیط زیست وجود دارد، دیدگاه نخست نگاه سنتی به طبیعت است كه شامل تسلط طبیعت بر انسان است، دیدگاه دوم نگاه افراطی به طبیعت است كه به نوعی تسلط انسان بر طبیعت یا نگاه انسان محور می باشد و نگاه سوم نگاهی معتدل گرایانه است كه در قالب آن هم منافع انسانی را حفظ می كنیم و هم به طبیعت آسیبی نمی رسانیم.
وی به مشكل بحران آب نیز اشاره كرد و اظهار داشت: كمبود آب و آسیب های ناشی از آن در سال های آینده استان و كشور ما را تهدید می كند به طور مثال در سال های گذشته دریاچه ارومیه آبی فراوان داشت و اكنون خشك شده است و تولید ریزگردها مردم استان های همجوار این دریاچه را تهدید می كند.
مهاجر گفت: كسی مخالف توسعه و صنعت نیست ،ولی باید با تفكر عمل كنیم برای مثال صنعت ید در استان گلستان در حال گسترش است، ولی اگر آب خروجی صنعت ید مدیریت نشود دچار معضل می شویم.
مدیركل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: باید با حساسیت با آلودگی ها برخورد شود تا با مشكلات زیست محیطی حاد برخورد نكنیم.
6204/1648

سرخط اخبار استان‌ها