بازدید 1549
معاون بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد

نیاز به واردات گندم نداریم

معاون بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه ذخایر کالاهای اساسی کافی است، گفت: نگرانی برای تامین نیازهای مردم در این زمینه وجود ندارد.
کد خبر: ۸۳۲۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵ 11 September 2018

معاون بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه ذخایر کالاهای اساسی کافی است، گفت: نگرانی برای تامین نیازهای مردم در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، علی‌اکبر مهرفرد امروز در جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر اینکه برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم نگرانی وجود ندارد، گفت: در سال جاری تولید گندم در حالی که میزان بارندگی نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش یافته است، به 9 و نیم میلیون تن رسید و این رقم در حالی است که هیچ افزایش سطح زیر کشت صورت نگرفته است.

معاون بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی افزود: بنابراین نیاز به واردات گندم نداریم.

مهرفرد در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته رکورد تولید شکر در 120سال گذشته زده شد، گفت: 2 میلیون و 15 هزار تن در کشور شکر تولید شد، در حالی که نیاز کشور ما به این محصول 2 میلیون 300 هزار تن است و در سال جراری نیاز به واردات شکر نداریم.

وی  در مورد سه کالای ذرت، جو و کنجاله سویا که پایه تولید شیر،‌گوشت، مرغ و تخم مرغ است؛ اظهار داشت: تا تاریخ 16 شهریور 97 میزان واردات ذرت و جو نسبت به سال گذشته افزایش داشته، اما واردات کنجاله کاهش داشت و از آنجا که واردات دانه‌های روغنی افزایش داشته، بنابراین برای تهیه کنجاله با مشکلی مواجه نیستیم.

معاون بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی افزود: در سال جاری حدود 900 هزار تن برنج به کشور وارد شده، در حالی که نیاز وارداتی ما یک میلیون تا یک میلیون و 100 هزار تن است.

مهرفرد گفت: میزان واردات گوشت نسبت  به سال گذشته افزایش و واردات روغن هم تقریبا متناسب با واردات در سال گذشته بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل