۱۰ فروردين ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۳۱۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۲۱-۰۶-۱۳۹۷
کد ۶۳۱۰۹۲
انتشار: ۰۹:۳۰ - ۲۱-۰۶-۱۳۹۷
هرچند اطلاعات مستندی در دست نیست، اما همانطور که دو پتنت (حق انحصاری ثبت ایده) هیل در پتنت سیستم تغذیه FN P90 نیز ذکر شده، احتمال نمونه برداری از H15 توسط تیم FN بالا است.

عصرایران؛ مجله تصویری سلاح- مسلسل دستی Hill H15 توسط مهندس نفت و مخترعی آمریکایی به نام جان هیل (خلبان سابق نیروی هوایی سلطنتی کانادا در جنگ جهانی اول) توسعه یافت و حتی در زمان تولید نیز بسیار پیشرفته تر از رقبای دیگر خود بود. هرچند این سلاح الهام بخش طراحی و ساخت نسخه موفقیت آمیز FN P90 بود، دوران حرفه ای خود را در گمنامی پشت سر گذاشت. هیل ایده پردازی برای تولید سلاح آینده نگر خود را در اواخر دهه 1940 آغاز کرد اما نخستین پروتوتایپ از آن تا اوایل دهه 1960 ساخته نشد.

اختراعی که 96 سال به خط تولید نرسید!(+تصاویر)

H15 به وسیله خشابی منحصر به فرد از جنس پلاستیک شفاف تغذیه می شد. این خشاب از پیش بارگیری و با کلاهکی آلومینیومی مهر و موم شده است. ظرفیت خشاب ها با توجه به طول آنها متفاوت خواهد بود. در این میان H15 بیشترین سازگاری را با کارتریج های .380 ACP و 9×19 mm داشته است. نواخت آتش آن نیز حداکثر 400 الی 500 دور در دقیقه بوده و همین امر سلاح را نسبتا قابل کنترل ساخته است.

اختراعی که 96 سال به خط تولید نرسید!(+تصاویر)

اختراعی که 96 سال به خط تولید نرسید!(+تصاویر)

سلاح مذکور فاقد قابلیت شلیک در حالت نیمه خودکار بوده و دکمه های کنترلی کمی دارد. با این حال شباهت های ظاهری قابل توجهی میان H15 و FN P90 وجود خواهد داشت. این دو مدل هر دو از حضور یک سیستم تغذیه کننده افقی بهره می برند. البته لازم به ذکر است که این سیستم در P90 برخلاف H15، یک رمپ تغذیه مارپیچی به جای حالت چرخشی دارد. همانطور که گفته شد این دو سلاح شباهت های متعددی دارند که از جمله موارد دیگر می توان به سیستم تخلیه اشاره کرد. طبق نظر متخصصین، چنین شباهت هایی تنها یک اتفاق ساده نخواهند بود. جالب است بدانید که هیل در سال 1963 به کارخانه FN یا فابریک ناسیونال ارستال بلژیک دعوت شد و یکی از پروتوتایپ های مسلسل دستی خود را در این بازدید برای مدت زمان چند سال به امانت سپرد. مهندسین FN بدون هیچ شکی پیش از بازگرداندن سلاح به مالک اصلی خود، بررسی های لازم را انجام داده اند. بدین ترتیب هرچند اطلاعات مستندی در دست نیست، اما همانطور که دو پتنت (حق انحصاری ثبت ایده) هیل در پتنت سیستم تغذیه FN P90 نیز ذکر شده، احتمال نمونه برداری از H15 توسط تیم FN بالا است.

اختراعی که 96 سال به خط تولید نرسید!(+تصاویر)

تصویر زیر به منظور نمایش اندازه سلاح در مقایسه با یوزی قرار گرفته است:

اختراعی که 96 سال به خط تولید نرسید!(+تصاویر)

در حالت بارگیری نشده H15 حدودا 2.04 کیلوگرم وزن دارد. قنداق نیز در نمونه های ابتدایی از جنس چوب بوده است. به نظر می رسد نمونه اولیه ای که در اسپرینگفیلد آمریکا مورد آزمایش قرار گرفت است، مجهز به لوله MP40 باشد. البته این سلاح به علت استفاده گسترده از مسلسل های دستی M3 توسط ارتش آمریکا در دوران مربوطه، چندان مورد استقبال واقع نشد. هیل در تلاش برای جلب اعتماد سازمان های قانونی و همچنین ارتش، H15 را دستخوش تغییرات متنوعی کرد اما در نهایت این سلاح هیچ گاه به خدمت موارد مذکور در نیامد. طی تمام این سال ها، هیل توانست نظر تولید کنندگان مختلفی را به خود جلب کند. برای مثال FN در ابتدا به طرح هیل علاقه مند شد اما به علت عدم استقبال مناسب از جانب مشتریان، این پروژه در سال 1965 خاتمه یافت. هیل همچنین کلت را با خود همراه ساخت و هزینه کلی تولید سلاح حدود 30 الی 40 دلار عنوان شد. هیل در سال 1991 در سن 96 سالگی بدون موفقیت در تولید انبوه طرح خود درگذشت.

اختراعی که 96 سال به خط تولید نرسید!(+تصاویر)

مطالب مجله تصویری سلاح را در این لینک دنبال کنید.

اختراعی که 96 سال به خط تولید نرسید!(+تصاویر)

اختراعی که 96 سال به خط تولید نرسید!(+تصاویر)

 

ارسال به دوستان
پیش بینی هواشناسی: بارش باران ، وزش باد شدید و رعد و برق تا سه شنبه / هشدار برای ۷ استان خالق انیمیشن دیرین دیرین : ممنوع شدم، بدهکار شدم، تحقیر شدم، گرفتار تومور مغزی شدم و ... اما برمی‌گردم (عکس) دروغ بزرگ در مورد الکل (فیلم) تقلای طبقه متوسط: هشدار برای نظام حکمرانی دستمزد ۱۴۰۳ کارگران را فقیرتر و ناتوان تر کرد دی‌ ان‌ ای باستانی راز مرگ امپراتور‌ چین را فاش کرد آیا تنفس بخار آب حمام روزه را باطل می کند؟/ پاسخ آیت الله خامنه‌ای مسافران گم شده جنگل‌ تیلار مازندران پیدا شدند (+فیلم) عجیب‌ترین آپارتمان جهان چگونه ساخته شد؟ (+عکس) «ریشا» نره شیر باغ وحش مشهد تلف شد عروسی دختر شاه اینجا برگزار شد! کره شمالی هرگونه نشست با ژاپن را رد کرد/توکیو در امور ما دخالت نکند نتایج یک تحقیق: ایستادن یا خوابیدن برای سلامت قلب بهتر از نشستن است ترافیک ۳ کیلومتری در محدوده مرزن آباد جاده کندوان این میوه سرشار از پتاسیم یک تقویت‌ کننده‌ی مغز است / حافظه قوی و ذهن فعال با این میوه کوچک
وبگردی