طرح اصلاح نژاد دام مورد حمايت قرار مي گيرد

ساري - ايرنا - مديركل دفتر بهبود تغذيه و جايگاه دام وزارت جهاد كشاورزي گفت: طرح اصلاح نژاد دام در كشور مورد حمايت قرار مي گيرد و اين امرزمينه را براي بهره وري افزايش مي دهد.

تورج صارمي شامگاه چهارشنبه در جلسه بررسي مشكلات دامداران بابل در مسجد امام علي(ع) حيدر كلاي اين شهرستان بيان كرد: با توجه به هزينه توليد ، كاهش مراتع و استمرار خشكسالي، اصلاح نژاد دام بسيار حائز اهميت مي باشد و اين نه تنها كاهش هزينه توليد را به همراه خواهد داشت بلكه در ابعاد مختلف به نفع دامداران خواهد بود.
وي گفت: متاسفانه در سال گذشته بخاطر خشكسالي، دامداران ما مشقت هاي زيادي را متحمل شده اند و امسال هم اين وضع با شدت كمتري ادامه يافته است.
وي ادامه داد: متاسفانه ظرفيت مراتع در كشور دچار مشكل مي باشد و براي جبران اين امر بايد اقدامات اساسي صورت گيرد.
وي گفت: سال گذشته 63 ميليون تن خوراك دام در كشور مصرف شده است كه اين مقدار زياد، بخاطر خشكسالي بوده است.
صارمي از دامداران خواست با توجه به محدوديت هاي آب و زمين از تمامي ظرفيت ها به خوبي استفاده شود تا با خروج از خشكسالي بتوانيم روزهاي بهتري را براي دامداران داشته باشيم.
وي افزود: ضرورت دارد براي ترويج خوراك هاي جايگزين از قبيل سرشاخه هاي نيشكر و خرما و نيز علوفه هايي كه نياز آبي كمتري دارد، فرهنگ سازي شود.
مديركل دفتر بهبود تغذيه و جايگاه دام وزارت جهاد كشاورزي اظهارداشت: با توجه به درخواست نماينده مردم بابل در مجلس و پيگيري هاي وي در وزارت جهاد كشاورزي سهيمه سبوس در استان مازندران افزايش مي يابد و اين امر مي تواند بخشي از دغدغه هاي دامداران را برطرف كند.ك/2
7328/6097

سرخط اخبار استان‌ها