«خبرجنوب» نوشت: رئیس اتحادیه صنف عمده فروشان مواد غذایی شیراز از کاهش 10 درصدی قیمت آجیل نسبت به سال گذشته خبر داد.

مجتبي نمازيان با اشاره به اين كه طي ساليان گذشته به دليل وجود تحريمهاي اقتصادي واردات برخي خشكبار با مشكل مواجه بود گفت: پس از توافقات برجام، مشكل واردات اقلامی همچون بادام هندي رفع شد به نحوي كه واردات اين اقلام افزايش يافته است.
وي با بيان اين كه برداشتن تحريمهاي اقتصادي پس از برجام و همچنين برداشت محصول مناسب خشكبار داخلي موجب شده است كه قيمت آجيل نسبت به گذشته ارزان تر شود، اظهار داشت: نرخ آجيل نسبت به سال گذشته 10درصد كمتر شده است.
نمازيان در خصوص نرخ خشكبار ويژه شب عيد گفت: طي ساليان اخير خشكبار از سوي اتحاديه صنف عمده فروشان مواد غذايي شيراز براي مصرف كنندگان نرخ گذاري نميشود و نرخ خشكبار براساس نرخ روز ارز محاسبه مي شود.
رئيس اتحاديه صنف عمده فروشان مواد غذايي شيراز با اشاره به اين كه طي ساليان گذشته بازار دستخوش افزايش نرخ ارز و تورم بود اظهارداشت: پس از برجام، تورم و نرخ ارز كاهش چشمگيري يافت كه بر قيمت خشكبار نيز اثر گذاشت.
نمازيان بيان داشت: اقلام خشكبار عمدتاً از شهرهاي مشهد، رفسنجان و تبريز به صورت خام تهيه ميشود و اين اقلام در شيراز فرآوري شده و با بسته بندي شكيل در اختيار مصرف كنندگان قرار مي گيرد ضمن آن كه نرخ آن به صورت شناور و بر اساس ميزان عرضه و تقاضا در بازار محاسبه مي شود.
وي با ابراز گلايه از تداخل صنفي ايجاد شده از سوي واحدهاي قنادي براي اعضاي اتحاديه صنف عمده فروشان مواد غذايي شيراز گفت: عرضه آجيل و خشكبار توسط واحدهاي قنادي شيراز، رونق را از واحدهاي صنفي خشكبار گرفته است و با اقدامات قانوني نيز نتوانستيم تداخل صنفي ايجاد شده را رفع كنيم چرا كه نظارت كافي از سوي اتاق اصناف شيراز انجام نمي شود.
نمازيان با تاكيد بر اين كه مردم براي خريد خشكبار و آجيل شب عيد خود به واحدهاي داراي پروانه كسب مراجعه كنند گفت: در صورت خريد اين اقلام از واحدهاي غيرمجاز پيگيري مشكلات در خصوص كيفيت و قيمت اين اجناس سخت ميشود و عمدتا شكايت مردم در اين رابطه نتيجه بخش نخواهد بود.
وي، پسته و آجيل 4 مغز و 5 مغز را از بيشترين اقلام مصرفي مردم در ايام نوروز خواند كه متقاضيان زيادي دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 641267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
    1 0
    200درصد گرون شد حالا 10درصد اومده پایین .چقدر خوشحالیم ما