۲۵ دی ۱۳۹۵، ۱۵:۳۶
کد خبر: 82386564
T T
۰ نفر
رییس اتاق ایران: توافق های مالیاتی به توسعه مناسبات تهران- تیرانا شتاب می دهد

تهران- ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی ایران در دیدار وزیر امورخارجه آلبانی گفت: پیشنهادهایی مانند پرهیز از اخذ مالیات مضاعف و استفاده از موافقتنامه های تجاری ترجیحی می تواند به توسعه مناسبات تجاری 2 كشور حركت شتابنده ای دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «غلامحسین شافعی» امروز (شنبه) افزود: ایران و آلبانی می توانند در اروپا و آسیا با یكدیگر روابط تجاری جندجانبه داشته باشند.
شافعی توضیح داد: ایران می تواند دروازه ورود آلبانی به كشورهای آسیای مركزی و افغانستان باشد و آلبانی نیز همین نقش را برای ایران در جنوب شرق اروپا بازی كند، بنابراین روابط دو كشور می تواند از سطح روابط دوجانبه فراتر رود.
وی حجم تجارت دوجانبه 2 كشور در زمان حاضر را بسیار ناچیز دانست و تصریح كرد: ایران تمایل زیادی برای گسترش مناسبات تجاری با كشور مسلمان آلبانی دارد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی ایران افزود: ایران رشد اقتصادی قابل توجهی را در سال میلادی گذشته تجربه كرده و قوانین و مقررات جدیدی برای حمایت از سرمایه گذاری خارجی وضع كرده است و با توجه به این اصلاحات وضعیت ایران در آینده بسیار متفاوت خواهد بود.
این مقام تجاری ایران اضافه كرد: محدودیت های ایران برای توسعه روابط تجاری با سایر كشورها به سرعت در حال كاهش است و امیدواریم حضور وزیر امورخارجه آلبانی در ایران، نقطه عطف همكاری های تجاری میان 2 كشور باشد.
وی تاكید كرد ایران آماده اعزام هیات های تجاری به آلبانی و پذیرایی متقابل از نمایندگان شركت های آن كشور است.
به گزارش ایرنا، وزیر امورخارجه آلبانی امروز (بیست و پنجم دی ماه) در صدر یك هیات تجاری و اقتصادی وارد تهران شد.
قرار است «دیتمیر بوشاتی* امروز و فردا با شماری از مقام های ایرانی مانند وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و رایزنی كند.
بررسی خبرنگار ایرنا از آمار گمرك جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد در هشت ماهه امسال ارزش صادرات به آلبانی یك میلیون و 205 هزار و 457 دلار و میزان واردات از این كشور 86 هزار و 596 دلار بود؛ بنابراین تراز تجاری دو كشور مثبت یك میلیون و 118 هزار و 861 دلار به سود ایران است.
----------------------
* Ditmir Bushati
اقتصام**1063**1961** خبرنگار:رفعت كرمی مهر**انتشاردهنده: مریم مسعود

آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان در كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام:
IRNAeco@
https://telegram.me/irnaeco
۰ نفر