۷ خرداد ۱۳۹۵، ۹:۱۲
کد خبر: 82089922
T T
۰ نفر

110 هكتار گلخانه مدرن در كرمانشاه ایجاد می شود

۷ خرداد ۱۳۹۵، ۹:۱۲
کد خبر: 82089922
110 هكتار گلخانه مدرن در كرمانشاه ایجاد می شود

كرمانشاه - ایرنا - معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری كرمانشاه گفت: بنیاد مستضعفان با مشاركت دانشگاه رازی در 110 هكتار از زمین های دانشكده كشاورزی گلخانه های مدرن ایجاد می كند.

به گزارش ایرنا رضا رحیمی روز پنجشنبه بعد از دیدار با هیاتی از بنیاد مستضعفان در گفت و گو با خبرنگاران، بازدید و بررسی طرح های كشاورزی و صنعتی بنیاد در استان را از اهداف سفر این هیأت عنوان كرد.
وی گفت: در نشست مدیریت ارشد استان و هیات بنیاد مستضعفان، طرح احداث گلخانه های مدرن در كرمانشاه توسط بنیاد مورد توافق قرار گرفت.
وی افزود: این پروژه با مشاركت بنیاد مستضعفان و دانشگاه رازی در 110 هكتار از زمین های متعلق به دانشكده كشاورزی اجرا می شود كه منابع اعتباری آن از طریق بنیاد و بانك سپه تأمین می شود.
وی اضافه كرد: این طرح به دلیل دسترسی بسیار نزدیك به شهر كرمانشاه، فرودگاه و ایستگاه قطار از موقعیت بسیار ممتازی برخوردار است كه با استفاده از این امتیاز می توان به راحتی محصولات تولیدی را به بازارهای هدف صادر كرد.

* به ثمر رسیدن 1000 هكتار از باغات میوه قصرشیرین
وی افزود: این هیات بازدیدی از مجموعه كشاورزی بنیاد مستضعفان در قصرشیرین داشت؛ سه هزار هكتار از این طرح چهار هزار هكتاری به باغات مثمر اختصاص یافته كه خوشبختانه بیش از یك هزار هكتار آن در حال ثمر دادن است.
وی اظهار كرد: بعضی از این درختان مانند درختان انگور یاقوتی و نخل های خرما بعد از سه سال، اكنون به ثمردهی رسیده اند كه به رونق اقتصادی منطقه كمك بسیاری می كند.
وی ادامه داد: بانك سپه تأمین كننده منابع مالی این طرح است و تاكنون یك هزار و 500 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی با عاملیت این بانك به طرح مذكور اختصاص یافته است.

* سد مخزنی قصرشیرین یك پروژه ماندگار
رحیمی در بخش دیگری از سخنانش اجرای سد مخزنی قصرشیرین را از كارهای ماندگار بنیاد مستضعفان در منطقه دانست و گفت: یك سد ذخیره ای 25 میلیون متر مكعبی توسط بنیاد در قصرشیرین ایجاد شده كه پس از آبگیری هم اكنون از بیش از 14 میلیون متر مكعب آب ذخیره شده برخوردار است.
معاون استاندار كرمانشاه بازدید از گاوداری سه هزار رأسی ماهیدشت را یكی دیگر از برنامه های این هیات عنوان كرد و گفت: بنیاد مستضعفان در حال اجرای یك مجموعه سه هزار رأسی گاو شیری در ماهیدشت است كه از اشتغال زایی بسیار خوبی برخوردار بوده و موجب رونق صنایع لبنی استان می شود.
رحیمی اضافه كرد: اجرای این طرح نیازمند بیش از 620 میلیارد ریال سرمایه است كه پرداخت 400 میلیارد ریال آن با عاملیت بانك كشاورزی از محل صندوق توسعه ملی مصوب شده است.

* احداث كارخانه قوطی سازی با فن آوری روز دنیا
طرح قوطی سازی در شهرك صنعتی بیستون یكی دیگر از پروژه های مورد بازدید در سفر كاری روز گذشته بود. معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری كرمانشاه در این باره گفت: احداث سوله های این پروژه به اتمام رسیده و عملیات ساخت فوندانسیون برای استقرار ماشین آلات آغاز شده است.
وی یكی از ویژگی های ممتاز این كارخانه را برخورداری از ماشین آلان مدرن دانست و گفت: این مجموعه با استفاده از فن آوری روز دنیا به تولید قوطی های نوشابه و ماء الشعیر می پردازد.
وی افزود: این پروژه بیش از 160 نفر اشتغال زایی مستقیم دارد و امیدواریم طبق زمان بندی اعلام شده تا پایان آذر ماه امسال به بهره برداری برسد.
همچنین با حضور مدیرعامل بانك سپه مشكلات واحدهای صنعتی راكدی كه از این بانك تسهیلات دریافت كرده اند مورد بررسی قرار گرفت كه براساس توافق به عمل آمده بانك مربوطه در زمینه فعال كردن آن ها از طریق سرمایه گذار فعلی و یا واگذاری به سرمایه گذار جدید اقدام می كند.
8066

سرخط اخبار استان‌ها