۵ خرداد ۱۳۹۵، ۲۱:۵۷
کد خبر: 82088698
T T
۰ نفر
نمايشگاه تخصصي كشاورزي و ماشين آلات وابسته در رشت گشايش يافت

رشت - ايرنا - يازدهمين نمايشگاه تخصصي كشاورزي، دام و طيور و ماشين آلات وابسته در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي گيلان در رشت گشايش يافت.

مدير عامل شركت نمايشگاه هاي بين المللي گيلان غروب چهارشنبه در حاشيه افتتاح اين نمايشگاه به خبرنگار ايرنا گفت : اين نمايشگاه در سالني به مساحت 550 متر مربع با حضور شركت هايي از استان هاي گيلان، تهران ، البرز ، اصفهان، مركزي، قم ، آذربايجان غربي و شرقي ، اردبيل و مازندران و نيز دو شركت خارجي از كشورهاي آلمان و تركيه برپاشده است.
عبدالله سلماني زاده افزود: اين نمايشگاه در زمينه توليدات و عرضه ماشين آلات تجهيزات صنعت دام و طيور با ادوات كشاورزي فعاليت مي كند و در قالب 75 غرفه داير شده است.
وي تصريح كرد: كشاورزي ايران با دارا بودن پتانسيل هاي كم نظير ، فرصت مطلوبي را براي كشاورزان و فعالان صنايع وابسته به اين بخش فراهم كرده تا با مجاهدت و تلاش ، سلامت و امنيت غذايي را تقديم مردم كنند.
سلماني زاده با بيان اينكه بي شك كشاورزي دانش بنيان گامي مؤثر در تغيير كشاورزي سنتي به كشاورزي پايدار و اقتصادي است ، خاطرنشان كرد: رويكرد جدي و عالمانه در ساختار كشاورزي همراه با نگاهي نو و جامع به پديده اطلاع رساني و نمايشگاهي در بخش هاي مختلف كشاورزي و صنايع وابسته مي تواند توسعه و پيشرفت را به دنبال داشته باشد.
وي يادآور شد: استان گيلان نيز بدليل ويژگي هاي منحصر به فرد جغرافيايي و اقليمي ، از جمله آب و هوا ، وجود مناطق كوهستاني و جنگلي ، دشتهاي پهناور و همچنين علاقه و توجه زياد مردم منطقه به كشاورزي و دامپروري ، جايگاه مناسبي را براي دام و طيور ، كشاورزي به خود اختصاص داده است .
وي تصريح كرد: مطالعه و پژوهش و توسعه صنعت دام و طيو در جهت پيشرفت و تعالي آن ، امري ضروريست كه مي بايست مورد توجه مسئولان قرار گرفته تا هم فضا را براي افزايش توليد و صادرات ايجاد كنيم و هم اشتغال را در استان رونق بخشيم.
سلماني زاده مدت برگزاري اين نمايشگاه را چهار روز عنوان و بيان كرد: اين نمايشگاه تا هشتم خرداد ماه جاري از ساعت 16 تا 22 در محل دائمي شركت نمايشگاه‌هاي بين‌المللي استان گيلان براي بازديد علاقمندان و متخصصان داير است.
وي يادآور شد: از امروز تا شنبه آينده، هر روز كارگاه هاي آموزشي در حاشيه نمايشگاه از ساعت 15 تا 17 برگزار مي شود.
7296/2007

سرخط اخبار استان‌ها