بازدید 19911
۴

نشانه‌های کمبود ویتامین D

سن بالای 50 سال، چاقی و دور بودن از نور آفتاب از مهم‌ترین علل ایجاد کمبود ویتامین D است ولی شیوع آن در میان زنان, مردان و سنین مختلف بالا و قابل‌توجه است.
کد خبر: ۵۷۰۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰ 23 February 2016
یک دستیار دکترای تخصصی طب سنتی دانشگاه شاهد گفت: علائم شایع کمبود ویتامین D، شامل بی‌حوصلگی، احساس ضعف و زود خسته‌شدن، دردهای استخوانی، تیرگی پوست، تعریق زیاد سر، مشکلات روده‌ای و... است.

به گزارش سلامت نیوز، ناصر رضایی پور درباره ویتامین D اظهار داشت: متأسفانه امروزه کمبود ویتامین D در ایران و جهان بسیار شایع است.

به گفته وی سن بالای 50 سال، چاقی و دور بودن از نور آفتاب از مهم‌ترین علل ایجاد کمبود ویتامین D است ولی شیوع آن در میان زنان, مردان و سنین مختلف بالا و قابل‌توجه است.

نشانه‌های کمبود ویتامین D


یک دستیار دکترای تخصصی طب سنتی دانشگاه شاهد افزود: علائم شایع کمبود ویتامین D، شامل بی‌حوصلگی، احساس ضعف و زود خسته‌شدن، دردهای استخوانی، تیرگی پوست، تعریق زیاد سر، مشکلات روده‌ای و... است که البته هیچ‌یک تشخیص قطعی به دست نمی‌دهند.

رضایی پور ادامه داد: مهم‌ترین و مفیدترین روش جبران این کمبود ویتامین D این است که روزانه پوست بدن خود را در معرض نور جان‌بخش خورشید قرار دهیم چون این ویتامین کمتر با تغذیه تأمین می‌شود.

معرفی غذاهای غنی از ویتامین D

رضایی پور بیان داشت: اما خوب است بدانیم که زرده تخم‌مرغ، لبنیات (به‌ویژه کره و خامه)، ماهی‌ها (به‌ویژه آزاد، تُن، کولی و حلوا)، جگر و برخی غلات، از منابع ویتامین D هستند که با مشورت پزشک افراد می‌توانند به فراخور در رژیم غذایی خود قرار دهند.

یک دستیار دکترای تخصصی طب سنتی دانشگاه شاهد خاطرنشان کرد: نکته مهم برای رفع کمبود ویتامین D این است که افراد روزانه از نور آفتاب، بهره ببرند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۴
خواب رفتن مکرر و بیش از اندازه دست و پا رو هم به لیست علائم اضافه بفرمایید !
با توجه به توصیه این آقا معلوم می شود وی از طب سنتی چیزی نمی داند زیرا میزان ویتامین D در ارده بسیار بالاست و اگر شما هر روز ارده را باشیره انگور یا شیره خرما ویا با عسل بخورید خیلی سریع کمبود این ویتامین جبران می شود.
خانم ها چطور از نور آفتاب بهره ببرند؟ کاش راه های دیگر را بیشتر توضیح می دادید.
حمام آفتاب اما 5دقیقه زیادتر به پوست آسیب میرسد
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی