Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اعلام کرد:

برداشت و خرید تضمینی 1700 تن پنبه از مناطق شمالی اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: برای نخستین بار کار برداشت وش پنبه با کمباین مخصوص برداشت پنبه صورت گرفت و کارخانجات پنبه پاک کنی در سال جاری افزودن بر 930 تن وش تصفیه شده و 279 تن پنبه محلوج و 420 تن پنبه دانه را روانه بازار مصرف کردند که این امر نشان از موفقیت کشت و کار این محصول و ارزش اقتصادی آن در بین پنبه کاران استان دارد.

برداشت و خرید تضمینی 1700 تن پنبه از مناطق شمالی اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از برداشت و خرید تضمینی یک هزار و 700 تن پنبه از مناطق شمالی این استان خبر داد.

به گزارش ایانا از اردبیل، عدیل سروی با اعلام این خبر افزود: در سال زراعی گذشته افزون بر دو هزار و 725 هکتار از اراضی حاصلخیز مناطق شمالی استان به زیر کشت زراعت پنبه رفته بود که عملیات کشت آن توسط بذرکار مخصول پنبه با نظارت مسقیم کارشناسان صورت گرفت و افزون بر یک هزار و 700 تن وش پنبه برداشت شد که تمامی محصول برداشتی تحویل کارخانجات داخل استان شده است.

وی گفت: در حال حاضر چهار کارخانه فعال در تصفیه وش تولیدی و محلول آن و تولید پنبه دانه در استان فعال هستند.

این مقام مسئول با اشاره به قیمت خرید تضمینی این محصول یادآور شد: قیمت هر کیلوگرم وش تولیدی توسط پنبه کاران استان با توجه به کیفیت محصول برداشتی از29 هزار و 325 ریال تا 230 هزار و 230 ریال متغیر است و بدیهی است در صورتی که پنبه کاران محصول مرغوبی را برای فروش ارائه کنند، با بیشترین میزان قیمت از آنان خریداری خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در همین زمینه افزود: در حال حاضر قیمت هرکیلوگرم محلوج پنبه نیز 60 هزار ریال و قمیت هرکیلوگرم پنبه دانه نیز 16 هزار و 600 ریال است.

سروی در پایان خاطرنشان ساخت: برای نخستین بار کار برداشت وش پنبه با کمباین مخصوص برداشت پنبه صورت گرفت و کارخانجات پنبه پاک کنی در سال جاری افزودن بر 930 تن وش تصفیه شده و 279 تن پنبه محلوج و 420 تن پنبه دانه را روانه بازار مصرف کردند که این امر نشان از موفقیت کشت و کار این محصول و ارزش اقتصادی آن در بین پنبه کاران استان دارد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید