۳۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۲۴
کد خبر: 82194963
T T
۰ نفر
رشد 18 درصدي توليد محصولات كشاورزي استان يزد در دولت تدبير و اميد

يزد- ايرنا - رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان يزد گفت: توليد محصولات كشاورزي اين استان با مجموع يك ميليون و 460 هزار تن در سال 94 نسبت به سال 92 از رشدي حدود 18.8 درصد برخوردار بوده است.

سيد جمال سجادي پور روز شنبه در گفت و گو با ايرنا با اشاره به اهم فعاليت ها و دستاوردهاي بخش كشاورزي استان يزد در دولت تدبير و اميد گفت: در دوران فعاليت دولت يازدهم توليد محصولات كشاورزي در سالهاي 1392 تا 1394 به رشد 38.3 درصدي توليد محصولات زراعي، 5.7درصدي محصولات باغي، 9.8 درصدي در محصولات گلخانه اي، رشد 14.6 درصدي توليد محصولات دام و طيور و 17.3 درصدي در توليدات شيلاتي استان رسيده ايم.
وي افزود: با همّت بلند بهره برداران بخش كشاورزي استان يزد و خدمتگذاران در سازمان جهاد كشاورزي در اين مدت شاهد ارتقاء رتبه استان از رتبه سوم توليد محصولات گلخانه اي به رتبه اول كشوري بوده ايم.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان يزد همچنين با اشاره به كاهش سطح زير كشت محصولات پر آبخواه مانند گندم، يونجه، صيفي جات و جايگزيني آنها با گياهان كم آبخواه همچون كنجد، سورگوم، زيره، زعفران و زيتون بر افزايش توليد در واحد سطح در محصولات زراعي و باغي تاكيد كرد.
سجادي پور اضافه كرد: افزايش راندمان آبياري از حدود 39 درصد در سال 92 به 44 درصد در پايان سال 94، صرفه جويي بيش از 12 ميليون متر مكعب آب با انجام عمليات نوين آبي – خاكي در اراضي زراعي استان از ديگر دستاوردهاي ما در اين مدت بوده و تداوم اين عمليات براي صرفه جويي در منابع آبي ضروري است .
وي با بيان اينكه شعار اين هفته كه اقدام و عمل، ملّت – دولت، اميدوار و استوار مشخص شده بر نقش برجسته بخش كشاورزي در تحقق اقتصاد مقاومتي و تامين امنيت غذايي تاكيد كرد و گفت: شعار تخصصي وزارت جهاد كشاورزي در اين ارتباط كشاورزي خود اتكا، دستاوردي از دولت تدبير و اميد تعيين شده كه بايد محور در امور تبليغي و اطلاع رساني اين هفته باشد.
اين مسئول در پايان يادآور شد: در هفته دولت 34 طرح كشاورزي در سطح اين استان شامل 8 طرح مهم عمراني در عرصه آب و خاك، 6 طرح در زمينه افزايش توليدات دامي، 14 طرح در زمينه هاي مختلف زراعي و باغي براي ارتقاء روند كمي و كيفي توليدات گياهي و 6 واحد توليدي در عرصه صنايع تبديلي و تكميلي بخش كشاورزي با 234 ميليارد ريال اعتبار و ظرفيت ايجاد 110نفر اشتغال مستقيم به بهره برداري مي رسد.
66 درصد سطح اراضي قابل كشت استان به محصولات باغي اختصاص دارد و اين استان در توليد محصولات پسته ، انار و زرد آلو به ترتيب رتبه سوم ، چهارم و ششم كشور و در محصولات گلخانه اي رتبه نخست را دارد.
دوم تا هشتم شهريور، هفته بزرگداشت دولت نامگذاري شده است.
1968/ 6197

سرخط اخبار استان‌ها