شانا نوشت:

رئیس اتحادیه اتاقهای بازرگانی آلمان از آمادگی شرکتهای آلمانی برای سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز ایران خبر داد.

 اریک شوایتزر، در جلسه مشترک اتاق بازرگانی ایران با هیات اقتصادی بخش دولتی و خصوصی آلمان گفت: تهران و برلین پس از مدتی طولانی می توانند دوباره از طریق اتاق بازرگانی ایران و آلمان همکاری مطلوبی را آغاز کنند و به روزهای خوب گذشته باز گردند.

رییس اتحادیه اتاقهای بازرگانی آلمان با اشاره به اینکه امروز می توانیم چهل سالگی تاسیس اتاق بازرگانی ایران و آلمان را  جشن بگیریم، تصریح کرد: همکاری های اقتصادی و صنعتی ایران و آلمان از سال ١٨٥٧ میلادی آغاز شده و با آغاز قرن بیستم شرکتهای آلمانی بسیاری به ایران آمدند.

شوایتزر اظهار کرد: ایران از جمله شرکای بزرگ اقتصادی غیر اروپایی آلمان محسوب شده که با آغاز تحریمها همکاری میان دو طرف به دلیل وجود محدودیتها کاهش یافت.

وی با اشاره به اینکه ایران چهارمین ذخایر بزرگ نفت خام جهان و نخستین ذخایر گاز طبیعی دنیا را در اختیار دارد، گفت: ما با همکاری شرکتهای ایرانی و آلمانی تلاش می کنیم که این ذخایر بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم.

رئیس اتحادیه اتاق های بازرگانی آلمان با بیان اینکه با لغو تحریمها فضای خوبی برای همکاری در حوزه های انرژی، صنایع و محیط زیست فراهم می شود، یادآور شد: امیدواریم که از طریق اتاق بازرگانی ایران و آلمان بتوانیم شاهد افزایش همکاری میان فعالان اقتصادی و صنعتی دو طرف باشیم.

شوایتزر با اشاره به اینکه اقتصاد آلمان در اروپا و جهان از جایگاه ویژه ای برخوردار است، گفت: همه شرکتهای آلمانی می توانند از طریق اتاق بازرگانی ایران و آلمان راه خود را برای همکاری با ایرانی ها پیدا کنند.

وی تصریح کرد: با برداشته شدن تحریم های مالی، بانک بازرگانی ایران و آلمان در هامبورگ می تواند فعالیت خود را  از سر بگیرد.

رئیس اتحادیه اتاق های بازرگانی آلمان افزود: فصل جدید همکاریها با ایران برای اقتصاد آلمان از اهمیت بالایی برخوردار است.

شوایتزر با اشاره به حضور جوانان با انگیزه و فعال در ایران اظهار کرد: جوانان گنجینه ارزشمندی هستند از این رو اتاق بازرگانی ایران و آلمان می توانند در زمینه آموزش های فنی و تخصصی جوانان همکاری مطلوبی داشته باشد و این موضوع یکی از محورهای مد نظر هیات آلمانی است.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 437796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =