۲۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۱۷
کد خبر: 82230144
T T
۰ نفر
افزون بر 170هزار قطعه بچه ماهي در استخرهاي پرورش ماهي زهك رهاسازي شد

زاهدان- ايرنا- سرپرست اداره شيلات شهرستان زهك در شمال سيستان و بلوچستان گفت: افزون بر 170 هزار قطعه بچه ماهي گرمابي از ابتداي امسال تاكنون در بيش از 250 استخر بتني و خاكي اين شهرستان رها سازي شده است.

عيسي شاهرودي روز چهارشنبه درگفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهارداشت: بيشتر اين بچه ماهي ها از نوع كپور، آمور(شيرماهي ) و ماهي سفيد سيستان( شيزوتراكس) بوده كه پس از پايان دوران پرورش از آبان امسال برداشت آنها آغاز مي شود.
وي ادامه داد: پيش بيني مي شود از اين استخرها افزون بر 170 تن ماهي برداشت شود.
سرپرست اداره شيلات زهك گفت: معمولا پنج گونه ماهي كپور معمولي، آمور(شير ماهي )، فيتوفاگ، شيزوتراكس و بيگهد در استخرهاي اين شهرستان پرورش داده مي شود.
شاهرودي اظهار داشت: نگهداري كپور و آمور(شيرماهي) به راحتي انجام مي شود چون ماهي آمورعلف خوار و ماهي كپور با نفوذ در گل و لاي كف استخر تغذيه مي كند.
وي تصريح كرد: ماهي فيتوفاگ و بيگهد از موجودات شناوري كه در استخر وجود دارند و معمولا سبز رنگ و قابل مشاهده نيستند تغذيه مي كنند.
وي با اشاره به بازار فروش ماهيان گفت: بيشتر ماهي هاي پرورشي اين استخرها در همان مناطق به فروش مي رسد و بخشي از آن نيز در بازار شهرستانهاي زابل و زاهدان عرضه مي شود.
به گزارش ايرنا منطقه سيستان با پنج شهرستان زابل، هيرمند، زهك، هامون و نيمروز در شمال سيستان و بلوچستان و همسايگي كشور افغانستان واقع شده است.
سيستان و بلوچستان به سبب گستردگي منابع آبي داراي 2 اداره كل شيلات در شمال و جنوب استان است كه اداره كل شيلات سيستان و بلوچستان (آبهاي داخلي) مستقر در زابل واقع در شمال استان وظيفه كنترل و حمايت از منابع آبي داخلي و اداره كل شيلات سيستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهاي درياي عمان فعال هستند.
شهر زهك مركز شهرستان زهك در 220 كيلومتري شمال زاهدان مركز استان سيستان و بلوچستان واقع شده و يكي از شهرستان هاي پنجگانه سيستان است.
3213 / 6081

سرخط اخبار استان‌ها