۲۳ فروردین ۱۴۰۳، ۷:۵۵
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85439988
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یکهزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی خراسان‌شمالی به‌ آبیاری نوین تجهیز شد

بجنورد- ایرنا- مدیر امور آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: یکهزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی استان سال گذشته با ۸۵ میلیارد ریال اعتبار به سیستم آبیاری نوین تجهیز شد.

سامان محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: ایجاد سامانه های آبیاری نوین از راه‌های افزایش راندمان آبیاری محسوب می‌شود و این شاخص در استان به حدود ۴۷ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: کشاورزان خراسان شمالی تاکنون ۴۰ هزار هکتار از اراضی استان را به انواع سامانه های آبیاری نوین مجهز کرده اند و در این خصوص از تسهیلات دولتی بهره مند شده اند.

محمدی گفت: دولت برای اجرای هر هکتار طرح آبیاری قطره ای ۷۳۰ میلیون ریال، سامانه بارانی ۵۰۰ میلیون ریال و آبیاری زیر سطحی ۸۳۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت می کند.

مدیر امور آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: اکنون تجهیز سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به آبیاری نوین در دست اجرا است.

محمدی خاطرنشان کرد: جدای از این کارشناسان طرح های مطالعاتی برای مجهز کردن پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان را انجام داده اند که به محض تامین اعتبار این طرح وارد مرحله اجرا می شود.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این میزان ۳۰۰ هزار هکتار زراعی و مابقی باغی است و بیش از ۸۰ هزاربهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می کنند که بیشترین شاغلان استان در بخش کشاورزی اشتغال دارند.

مجموع اراضی خراسان شمالی ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار است که اکنون ۱۳ درصد از این سطح به بخش کشاورزی اختصاص دارد و ۸۷ درصد نیز اراضی غیرکشاورزی است.

۴۴ درصد جمعیت یک میلیون نفری این استان در نواحی روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha