۱ اسفند ۱۳۹۵، ۹:۳۶
کد خبر: 82436054
T T
۰ نفر
ميزان توليد گندم در استان اردبيل به 902 هزار تن مي رسد

اردبيل- ايرنا- رئيس سازمان جهادكشاورزي استان اردبيل گفت: توليد گندم استان در سال زراعي 95 حدود 730 هزار تن بود كه پيش بيني مي شود تا پايان برنامه ششم توسعه اين ميزان به 902 هزارتن برسد.

عديل سروي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: توليد گندم در استان اردبيل هر سال افزايش داشته و در سال 96 هم پيش بيني شده افزايش قابل توجهي در اين محصول صورت گيرد.
وي از آغاز كشت محصولات زراعي در پاياب سد خداآفرين در سال 98 خبر داد و گفت: با توجه به اينكه عمليات اجرايي اين شبكه به سرعت در دست اجراست پيش بيني شده كشت محصولات زراعي به شيوه آبياري نوين از سال 98 اغاز بشود كه در صورت تحقق آن ميزان توليد محصولات زراعي در منطقه مغان افزايش قابل توجهي خو.اهد داشت.
سروي با اشاره به افزايش توليد سيب زميني در اردبيل افزود: در گذشته هم در صادرات و هم در نگهداري اين محصول مشكلاتي در استان وجود داشت كه خوشبختانه اين مشكلات مرتفع شده و با ايجاد كارخانه فرآورده هاي سيب زميني در اردبيل ديگر مشكلي در نگهداري و فرآوري اين محصول وجود نخواهد شد.
وي بيان كرد: در برنامه ششم توسعه پيش بيني شده توليد محصول سيب زميني تا 150 هزار تن افزايش يابد.
رييس سازمان جهاد كشاورزي استان اردبيل با اشاره به توسعه كشت زعفران در اين استان افزود: يكي از اولويت هاي اساسي اين سازمان توسعه و افزايش كشت توليد زعفران است كه در اين زمينه امسال بيش از 60 كيلوگرم زعفران در اين استان برداشت شده است
سروي ميزان كشت زعفران را بيش از 45 هكتار در اراضي استان اعلام كرد و گفت: بسياري از مناطق استان اردبيل ظرفيت مناسبي براي توليد زعفران دارند و بخش ارشق مشگين شهر هم بيشتر از ديگر بخش ها و مناطق از ظرفيت بالايي براي كشت زعفران برخوردار است.
وي توسعه كشت زعفران را در اراضي استان ضروري خواند وگفت:براي توسعه اين محصول كه به لحاظ اقتصادي و نياز كم به آب مقرون به صرفه است.
خبرنگار: يعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شيرزاد
7110/ 1257

سرخط اخبار استان‌ها