۲۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۲۹
کد خبر: 82231366
T T
۰ نفر

آغاز كوچ زنبورداران مناطق سردسير به شهرستان خنج

۲۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۲۹
کد خبر: 82231366
آغاز كوچ زنبورداران مناطق سردسير به شهرستان خنج

شيراز- ايرنا- مدير جهاد كشاورزي شهرستان خنج گفت: زنبورداران مناطق سردسيري شمال استان فارس و استان هاي اصفهان، چهار محال و بختياري و كهگيلويه و بويراحمد كوچ خود را به اين شهرستان گرمسيري آغاز كردند.

بستان اسلامي، پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: كوچ زنبورداران مناطق ياد شده همه ساله از نيمه دوم شهريور آغاز مي شود و تا اوايل آبان ادامه دارد و بازگشت آنها نيز از اوايل ارديبهشت شروع مي شود.
وي بيان كرد: از نيمه دوم شهريورماه جاري تا كنون 250 زنبوردار با 70 هزار كلني زنبور عسل به شهرستان خنج كوچ كرده اند و پيش بيني مي شود تا اوايل آبان 95 شمار اين زنبورداران به بيش از 300 نفر و تعداد كلني هاي زنبور عسل آنها به 120 هزار كلني برسد.
اسلامي ادامه داد: پارسال 350 زنبوردار با يك هزار كلني زنبور عسل از مناطق سردسيري شمال استان فارس و سه استان نام برده به شهرستان خنج كوچ كردند.
مدير جهاد كشاورزي شهرستان خنج گفت: آب و هواي مناسب شهرستان خنج، وجود گياهان مختلف شهد دار و جنگل هاي كُنار از جمله علت هايي است كه زنبورداران همه ساله به اين منطقه كوچ مي كنند.
اسلامي افزود: پيش بيني مي شود در پاييز امسال بيش از 250 تن عسل كُنار در شهرستان خنج برداشت و به بازار مصرف داخل و خارج از كشور عرضه شود.
شهرستان گرمسيري خنج در فاصله 265 كيلومتري جنوب شيراز واقع شده است.
7367 /6118
خبرنگار: عبدالله اعظمي - دبير: پرويندخت پاردسويي شيرازي

سرخط اخبار استان‌ها