۳۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۸:۲۱
کد خبر: 81690225
T T
۰ نفر
عضو كمیسیون بهداشت مجلس: طرح تحول سلامت 95 درصد از مشكلات را رفع كرد

شهركرد- ایرنا- عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، 95 درصد از مشكلات بخش سلامت كشور برطرف و نوعی عدالت نسبی در این حوزه برقرار شد.

حمیدرضا عزیزی فارسانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اجرای این طرح، پرداخت هزینه های درمان از جیب مردم به حداقل رسید از این رو اقشار محروم و كم درآمد در وضعیت بهتری قرار گرفتند.

وی، برقراری عدالت نسبی در حوزه بهداشت و درمان را از مهمترین دستاوردهای طرح تحول سلامت دانست و گفت: با اجرای این طرح هشت و نیم میلیون نفر از افراد بدون بیمه در كشور بیمه شدند.

عزیزی ادامه داد: همچنین با اجرای این طرح بسیاری از مشكلات دارویی كشور رفع شد و دلال بازی در این حوزه نیز به حداقل رسید.

نماینده مردم شهرستانهای اردل، فارسان، كیار و كوهرنگ در مجلس شورای اسلامی در عین حال در باره مشكلات این طرح گفت: نبود نیروی انسانی كافی بویژه در مناطق دورافتاده از مهمترین این مشكلات است.

عزیزی خاطرنشان كرد: در این طرح فاصله پرداخت بین طبقات مختلف نیاز به اصلاح دارد و باید به دنبال یافتن منابع پایدار برای تامین مخارج این طرح بود.

برنامه تحول نظام سلامت به عنوان مهمترین برنامه اجتماعی دولت تدبیر و امید از نیمه اردیبهشت سال گذشته در كشور آغاز شد.

این طرح شامل برنامه های ترویج زایمان طبیعی، كاهش پرداخت خدمات بستری از جیب مردم،تامین تجهیزات پزشكی توسط بیمارستانها، حمایت از بیماران سخت درمان، بهبود خدمات رفاهی به همراهان بیماران و تقویت خدمات سرپایی درمانی است.

7363/6027

سرخط اخبار استان‌ها