۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۲۱:۴۴
کد خبر: 82229186
T T
۰ نفر

280 هزار تن گندم از كشور صادر شد

۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۲۱:۴۴
کد خبر: 82229186
280 هزار تن گندم از كشور صادر شد

شهركرد – ايرنا – معاون امور زراعت وزير جهاد كشاورزي گفت: در پنج ماهه نخست امسال 280 هزار تن گندم مازاد بر نياز كشاورزان به خارج از كشور صادر شد.

به گزارش ايرنا، عباس كشاورز ، عصر سه شنبه در آئين گشايش نخستين نمايشگاه بين المللي صنايع و ماشين آلات كشاورزي، نهاده ها، آبياري، آبرساني، دام و طيور، شيلات و آبزيان و دامپزشكي در شهركرد افزود:اين ميزان در مدت پنج ماهه امسال در حالي صورت گرفته است كه در مجموع سال گذشته 630 هزار تن گندم صادر شد.
وي افزود: دولت به منظور حمايت از صادرات گندم به ازاي هر كيلوگرم گندم صادراتي يكهزار و 500 ريال يارانه پرداخت مي كند.
كشاورز تصريح كرد: دولت براي خريد چهار ميليون و 700 هزار تن گندم مازاد بر نياز كشاورزان در سال 1392 برابر 40 هزار ميليارد ريال پرداخت كرد و اين رقم در امسال براي 11 ميليون و 500 هزار تن به حدود 150 هزار ميليارد ريال مي رسد.
معاون امور زراعت وزير جهاد كشاورزي يادآور شد: دولت تمامي گندم مازاد بر نياز كشاورزان را به صورت تضميني خريداري مي كند.
وي اظهار كرد: 70 درصد بهاي تضميني خريد گندم مازاد بر نياز كشاورزان تا چند روز ديگر و مابقي آن پس از اصلاحيه بودجه تا پايان مهر سال جاري پرداخت مي شود.
كشاورز، سيب زميني را دومين ماده غذايي كشور بعد از گندم دانست و گفت: توليد اين محصول نبايد دچار خدشه شود.
وي زمان كشت سيب زميني در كشور را بهاره، پاييزه و كشت استمراري اعلام و تأكيد كرد: كشت اين محصول بايد طبق برنامه اعلام شده از سوي وزارت جهاد كشاورزي به مديران استان ها صورت گيرد تا توليد و عرضه آن با مشكل مواجه نشود.
نخستين نمايشگاه صنايع و ماشين آلات كشاورزي، نهاده ها، آبياري، آبرساني، دام و طيور، شيلات و آبزيان و دامپزشكي چهارمحال و بختياري در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي استان گشايش يافت.
اين نمايشگاه تا 26 ماه جاري داير است و از ساعت 15 تا 22 در معرض ديد علاقه مندان قرار دارد.
7362/2097

سرخط اخبار استان‌ها