۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۸:۴۴
کد خبر: 82641525
T T
۰ نفر
ارتباط و تعامل اتاق بازرگاني استان هاي همدان و كردستان افزايش مي يابد

سنندج - ايرنا - رئيس كميسيون كشاورزي و آب اتاق بازرگاني سنندج گفت: تعامل و ارتباط اتاق بازرگاني استان همدان و كردستان و بهره گيري از تجارب ارزشمند اقتصادي اين 2 استان با هدف تقويت و توسعه بخش كشاورزي افزايش مي يابد.

به گزارش ايرنا، محمدرحيم نيازي روز چهارشنبه در اولين نشست مشترك روساي كميسيون و كميته هاي تخصصي بخش كشاورزي اتاق هاي بازرگاني صنايع معادن و كشاورزي همدان و سنندج اظهار كرد: بخش كشاورزي يكي از بخش هاي مهم اقتصادي است و استان كردستان در اين زمينه از پتانسيل ها و ظرفيت هاي ارزشمندي برخوردار است.
وي با اشاره به كاهش سفره هاي آب زير زميني و ذخاير آبي، بر استفاده بهينه از منابع آبي و تقويت منابع زير زميني از سوي مردم بويژه كشاورزان تاكيد كرد.
نيازي مقوله آموزش كشاورزان را در توليد محصولات كشاورزي مهم ارزيابي كرد و افزود: افزايش توليد بخش كشاورزي نيازمند بهره گيري از روش هاي علمي و تخصصي است.
وي رويكرد اتاق بازرگاني سنندج را بهره گيري از مباحث علمي و ارتباط با تشكل ها و پيوند دانش و تجربه اعلام كرد و يادآور شد: اشتغال تحصيل كردگان رشته كشاورزي و رونق اشتغال و توليد نيز مورد توجه اتاق بازرگاني است.
رئيس كميسيون كشاورزي آب و محيط زيست اتاق همدان نيز در اين نشست گفت: توليد فرآورده هاي لبني از ظرفيت هاي بارز استان هاي همدان و كردستان است كه تعامل و همكاري اتاق بازرگاني در راستاي صدور اين فرآورده ها ضروري است.
داود شعبانلو با اشاره به اينكه بخش كشاورزي يكي از بخش هاي مهم اقتصادي است، اضافه كرد: توسعه بخش كشاورزي نيازمند نگرش هاي جديد و بهره گيري از تخصص ها و تكنيك هاي علمي است.
وي بهترين و كم هزينه ترين راهكار براي دستيابي به اهداف بخش خصوصي را تعامل و همكاري تشكل ها، تعاوني ها، اتحاديه ها، ان جي او ها با اتاق هاي بازرگاني دانست.
شعبانلو با اشاره به اينكه دولت به تنهايي قادر به حل مشكلات كشاورزي و چالش ها و موانع اين بخش نيست، افزود: دولت در راستاي توانمند شدن و اتخاذ شيوه مديريت درست نيازمند مشاوره و تعامل با بخش خصوصي است.
وي با اشاره به مرزي بودن استان كردستان و مزيت ها و ظرفيت هاي اقتصادي مشترك ميان كردستان و همدان، تعامل و ارتباط فعالان اقتصادي اين 2 استان را ضروري دانست و تشكيل كارگروه هاي مشترك تخصصي با هدف همگرايي و هم افزايي ميان 2 استان را مورد تاكيد قرار داد.
در اين نشست، مزيت ها و پتانسيل هاي بخش كشاورزي و محصولات توليدي همدان و كردستان، توليد غير اصولي بخش كشاورزي، چالش ها و موانع موجود بر سر راه توليد، مديريت توليد با بالاترين بهره وري و مصرف بهينه آب، موضوع صادرات، تقويت تشكل هاي بخش خصوصي و ارتباط و تعامل با بخش خصوصي مورد بحث و بررسي كارشنانسان و مسئولان اتاق بازرگاني 2 استان قرار گرفت.
خبرنگار: شيوا اردلان منش ** انتشار دهنده: مجيد سليماني
7352/9102

سرخط اخبار استان‌ها