۱ شهریور ۱۳۹۵، ۸:۲۹
کد خبر: 82197451
T T
۰ نفر
ظرفيت سردخانه اي نگهداري محصولات كشاورزي هرمزگان به 21 هزار تن افزايش مي يابد

بندرعباس- ايرنا- مدير صنايع كشاورزي سازمان جهاد كشاورزي هرمزگان از افزايش ظرفيت سرد خانه هاي محصولات كشاورزي استان به 21 هزار تن تا پايان امسال خبر داد.

طهماسب غلامپور دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به در پيش بودن هفته دولت و با گراميداشت اين هفته اظهار داشت: در حال حاضر ظرفيت نگهداري محصولات كشاورزي استان 16 هزار تن است كه در هفته دولت دو واحد سردخانه با ظرفيت نگهداري يك هزار و 800تن محصولات كشاورزي به بهره برداري مي رسد.
وي افزود: اين سردخانه ها با اعتباري بيش از 17 ميليارد ريال در شهرستانهاي حاجي آباد و بستك با هدف نگهداري محصولات لبني و باغي از جمله خرما احداث شده اند.
غلامپور تصريح كرد: براساس برنامه ريزي هاي انجام شده تا پايان امسال دو واحد سردخانه نگهداري محصولات كشاورزي ديگر نيز به بهره برداري مي رسد و ظرفيت سردخانه اي نگهداري محصولات كشاورزي استان به 21هزار تن خواهد رسيد.
اين مقام مسئول خاطرنشان كرد: كاهش ضايعات محصولات كشاورزي ، ايجاد ارزش افزوده ، تكميل زنجيره توليد و نگهداري محصول مازاد بر مصرف در فصل توليد از مهمترين مزاياي احداث واحدهاي سردخانه اي نگهداري محصولات كشاورزي است .
دوم تا هشتم شهريورماه به مناسبت گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر به نام هفته دولت نامگذاري شده است.
براساس اعلام سازمان جهاد كشاورزي هرمزگان در هفته دولت امسال 11 طرح كشاورزي در اين استان به بهره برداري مي رسد .
7198/ 6048

سرخط اخبار استان‌ها