۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۱۳
کد خبر: 82085437
T T
۰ نفر
تجهيز و نوسازي يكهزار هكتار از شاليزار هاي  آستانه به پايان رسيد

رشت- ايرنا - مدير جهاد كشاورزي آستانه اشرفيه از اجراي عمليات تجهيز و نوسازي در يكهزار هكتار از شاليزار هاي اين شهرستان خبر داد.

گودرز كمال پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا ، با بيان اينكه عمليات تجهيز و نوسازي اين اراضي از آذرماه سال گذشته آغاز شده افزود: عمليات نوسازي اين اراضي در اوايل خردادماه امسال به پايان رسيده است.
وي در ادامه با اشاره به اينكه طرح تجهيز و نوسازي اراضي اين شهرستان از سال 76 آغاز شده تصريح كرد: اين شهرستان از وجود 23 هزار و 570 هكتار از اراضي زير كشت برنج برخوردار است.
وي گفت: هم اكنون نيز از اين ميزان اراضي زير كشت برنج ، هفت هزار هكتار تحت پوشش طرح تجهيز و نوسازي قرار گرفته است.
وي در ادامه با بيان اينكه خوشبختانه در سالهاي اخير دولت توجه ويژه اي در جهت اجراي طرح تجهيز و نوسازي در اراضي زير كشت برنج دارد افزود: اين امر موجب شده تا در سالهاي اخير اقدامات خوبي در جهت تجهيز و نوسازي اراضي اين شهرستان صورت بگيرد.
كمال پور همچنين با بيان اينكه اجراي اين طرح با استقبال خوب كشاورزان منطقه همراه است افزود: با توجه به سياستهاي دولت در جهت تجهيز و نوسازي اراضي زير كشت برنج ، پيش بيني مي شود حدود سه هزار هكتار ديگر از اراضي اين شهرستان در سال جاري تحت پوشش اين طرح قرار بگيرند.
وي با اشاره به اينكه پيش بيني مي شود تجهيز و نوسازي اين ميزان از اراضي شهرستان از مهرماه سالجاري آغاز شود اظهار داشت: از مجموع كل اراضي زير كشت برنج در اين شهرستان نيز حدود 17 هزار هكتار قابليت اجراي طرح تجهيز و نوسازي اراضي را دارا هستند.
وي در ادامه اجراي اين طرح را در بهبود وضعيت كشاورزي منطقه بسيار موثر دانست و افزود: توسعه بخش مكانيزاسيون ،سهولت كار ، كاهش هزينه هاي توليد ، آبرساني مناسب به مزارع ، ايجاد جاده هاي بين مزارع و دسترسي آسانتر به مزارع ، جلوگيري از هدر رفتن آب كشاورزي و...از جمله مزاياي اجراي طرح تجهيز و نوسازي اراضي است.
وي همچنين با اشاره به اينكه سالانه حدود 102 هزار تن شلتوك برنج در شهرستان آستانه اشرفيه توليد مي شود اظهار داشت: از اين ميزان شلتوك حدود 60 هزار تن برنج سفيد به دست مي آيد.
شهرستان آستانه اشرفيه در شرق استان گيلان قرار دارد.
7287/6070

سرخط اخبار استان‌ها