۲۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۴:۵۳
کد خبر: 81682995
T T
۰ نفر
6.8 ميليون نفر يمني به لحاظ ناامني غذايي به شرايط بحراني رسيده اند

تهران -ايرنا - اسازمان خواربار و كشاورزي ملل متحد علام كرد: از مجموع 12.9 ميليون نفر يمني مبتلا به ناامني غذايي 6.1ميليون نفر در وضعيت اضطراي و 6.8 ميليون نفر ديگر در شرايط بحراني به لحاظ دسترسي به غذا قرار دارند.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا از سازمان خواربار و كشاورزي ملل متحد نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در تهران، در گزارش ماهانه اين سازمان باعنوان شاخص بهاي غذا و نسخه جديد گزارش سه ماهه چشم انداز زراعت و وضعيت غذا، پيش بيني مي شود در سال 2015 ميلادي ميزان توليد غلات در منطقه خاورميانه در مقايسه با شرايط خشكسالي سال گذشته در پي رشد 18درصدي توليد غلات در تركيه اندكي بهبود يابد.

براساس اين گزارش، ادامه درگيري ها در منطقه تاثير شديدي بر بخش كشاورزي دارد و ادامه اين روند موجب مي شود تا كشورهاي عراق، يمن و سوريه با يك بحران فزاينده انساني مواجه شوند.

پيش بيني مي شود، ميزان توليد غلات در جهان در سال 2015 به 2 هزار و 527 ميليون تن برسد كه اين رقم نشان دهنده كاهش 1.1درصدي در مقايسه با ميزان توليد سال 2014 است حال آنكه در ماه گذشته ميلادي (ژوئن) فرايند توليد به نسبت بهبود داشت.

در پايان اين گزارش آمده است، تشديد بحران غذايي در يمن از افزايش 21درصدي وخامت اوضاع يمن در مقايسه با سال گذشته ميلادي حكايت دارد.

اقتصام(2)9123 **1558
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد