خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی خرم آباد

راه‌اندازی باشگاه اقتصاد‌دانان لرستان یک ضرورت است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با اشاره به نبود آمار تجمیعی در حوزه‌های مختلف اقتصادی لرستان، گفت: راه‌اندازی باشگاه اقتصاد‌دانان لرستان یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا درخرم آباد، حسین سلاح‌ورزی روز سه شنبه در جلسه شورای راهبردی مرکز مطالعات و پژوهش‌های اقتصادی اتاق خرم‌آباد ،افزود: با گذشت سال‌ها از طرح موضوع ضرورت ارتباط موثر صنعت و دانشگاه، هنوز به صورت کاربردی اتفاقی در این حوزه اتفاقی نیفتاده است.

وی با اشاره به اینکه در همین زمینه هر کدام از طرفین توپ تقصیر را به میدان طرف مقابل می‌اندازد،اظهار داشت: دانشگاه‌ها معتقدند اهالی صنعت پای کار نمی‌آیند تا از نتایج تحقیقات دانشگاهیان استفاده کنند و از سوی دیگر اهالی صنعت هم معتقدند دانشگاه‌ها نتوانسته‌اند پژوهش‌های کاربردی مناسبی در اختیار صنایع بگذارند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد عنوان کرد: در همین رابطه بر آنیم که سال آینده با همکاری دانشگاه، همایشی ملی در زمینه‌ ارتباط صنعت و دانشگاه برگزار کنیم.

حسین سلاح ورزی ضمن بیان اینکه اختصاص بودجه‌های پژوهشی به دستگاه‌های دولتی در سال‌های گذشته صورت گرفته است، بیانکرد: در همین رابطه دو اتفاق پیش می‌آمد که یا به دلیل کسری بودجه، مبالغ اختصاص یافته به این زمینه ناگزیر در حوزه‌ دیگری به مصرف می‌رسید و یا تنها برای تخصیص این بودجه فعالیت‌هایی به شکل صوری انجام می‌شد که البته ارزشمند و مفید نبود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه‌هایی چون معدن استان هنوز نمی‌دانیم چه مقدار اشتغال وجود دارد،   عنوان کرد: حتی در حوزه‌ شاخص‌های کسب‌وکار لرستان هم هنوز معیاری برای سنجش واقعی وجود ندارد تا بر اساس آن سال به سال تغییرات این حوزه بررسی شوند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با بیان اینکه نبود آمار دقیق و قابل اتکا در همه‌ حوزه‌های اقتصادی استان مشهود و آزاردهنده است، تصریح کرد: برای برطرف کردن این خلاء در حوزه‌های مختلف اقتصادی استان، اتاق لرستان پس از استان‌های تهران و کرمان سومین اتاقی است که مرکز مطالعات و پژوهش‌های اقتصادی راه‌اندازی می‌کند.

سلاح‌ورزی یاد آوری کرد: متاسفانه ما در استان لرستان حتی آماری از نخبگان استان نداریم و در همین زمینه به نظر می‌رسد شناسایی نخبگان اقتصادی و راه‌اندازی باشگاه اقتصاد‌دانان استان یک ضرورت باشد.

کد خبر : ۳۴۳۷۳۵