۲۰ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۱۰
کد خبر: 82225036
T T
۰ نفر
4 هزار شركت ایرانی در گرجستان فعال هستند

بجنورد- ایرنا- سفیر ایران در گرجستان گفت: چهار هزار شركت ایرانی در این كشور فعال هستند كه براساس آمارهای موجود بیشتر این شركت ها در بخش كشاورزی سرمایه گذاری كرده اند.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی خراسان شمالی، عباس طالبی فر در حاشیه نشست مشترك هیات های تجاری این استان و گرجستان كه هفته گذشته در تفلیس انجام شد، اظهار كرد: میزان مبادلات تجاری سالانه 2 كشور نزدیك به 200میلیون دلار است.
وی گفت: از ابتدای امسال با ورود هشت هزار دستگاه كامیون از ایران به گرجستان، افزایش 2 برابری مبادلات در این كشور به ثبت رسید.
به گزارش روابط عمومی این اتاق همچنین سفیر كشورمان در جمهوری آذربایجان در نشست مشترك هیات های تجاری استان خراسان شمالی و این كشور همسایه با اشاره به افزایش 66 درصدی مبادلات اقتصادی تهران و باكو در پنج ماه گذشته گفت: این میزان افزایش در حالی است كه مبادلات اقتصادی جمهوری آذربایجان با دیگر كشورها كاهش داشته است.
محسن پاك آیین با تاكید بر معرفی توانمندی های خراسان شمالی در جمهوری آذربایجان افزود: بخش كشاورزی، صنایع ساختمانی و كالاهای بهداشتی، كشت های فرامرزی و صنایع تكمیلی زمینه مناسبی برای توسعه تجارت با این كشور است.
صاحب محمداف، معاون وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان نیز در این نشست با ابراز علاقه مندی به توسعه روابط تجاری و بازرگانی 2 كشور همسایه گفت: حضور هیات بازرگانی استان خراسان شمالی فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی های 2 طرف در جهت افزایش تبادلات اقتصادی است.
براساس این گزارش، رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و كشاورزی خراسان شمالی هم در حاشیه این نشست با بیان اینكه این استان می تواند در عرصه بین المللی توانمندی های خود را عرضه كند افزود: این هیات تجاری در چهار روز حضور خود در جمهوری آذربایجان، علاوه بر نشست مشترك با اتاق بازرگانی و تجار و بازرگانان این كشور، از توانمندی های این كشور در بخش اقتصادی نیز بازدید كرد.
محمد صمدی افزود: به دنبال سفر هیات 22 نفره تجار و بازرگانان این استان به گرجستان و جمهوری آذربایجان روابط تجاری و بازرگانی با این كشورها گسترش می یابد.
وی گفت: این هیات در سفر به گرجستان با ظرفیت های این كشور در بخش های مختلف آشنا شد و قرار است تفاهم نامه مشتركی با تجار و بازرگانان آن امضا شود.
وی افزود: در نشست های مشترك بین تجار خراسان شمالی و آذربایجان هم قراردادهایی برای ارسال خدمات فنی و مهندسی در زمینه مصالح ساختمانی بین دو كشور منعقد شد.
افزون بر 26 میلیون دلار كالا از خراسان شمالی واقع در شمالشرق كشور به كشورهای هدف از جمله جمهوری آذربایجان و گرجستان در پنج ماه نخست امسال صادر شده است.
3007/ 6042
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد