۲۲ فروردین ۱۳۹۵، ۱۳:۵۵
کد خبر: 82028903
T T
۰ نفر
پيگير ايجاد منطقه آزاد كشاورزي در قزوين هستيم

قزوين-ايرنا- معاون هماهنگي برنامه و بودجه رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان قزوين گفت: در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي، پيگير راه اندازي منطقه آزاد كشاورزي در قزوين هستيم.

به گزارش ايرنا، علي رحماني روز شنبه در نخستين نشست شوراي اداري مديران دستگاه هاي اجرايي شهرستان قزوين افزود: همچنين پيگير راه اندازي يك منطقه ويژه اقتصادي در استان نيز هستيم كه اميدواريم با اخذ مصوبه مجلس شاهد اجرايي شدن آن باشيم.
وي، تنها راه رشد و توسعه قزوين و كشور را اجرايي كردن اقتصاد مقاومتي دانست و گفت: تحقق اين مهم نيازمند يك عزم جدي و ملي است.
معاون هماهنگي برنامه و بودجه رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان قزوين با تاكيد بر توجه جدي مديران ادارات و دستگاه هاي اجرايي به محورهاي 24 گانه ابلاغي مقام معظم رهبري در خصوص اقتصاد مقاومتي، افزود: در اين رابطه بايد همان گونه كه رهبر انقلاب اسلامي بدرستي به آن اشاره كردند، وارد مرحله اقدام و عمل شويم.
رحماني، ارتقاي بهره وري، تقويت صادرات غيرنفتي، حمايت از اقتصاد دانش بنيان و توليد داخلي در كنار اصلاح الگوي مصرف و چابك سازي دولت را از شاخصه هاي دستيابي به اقتصاد مقاومتي خواند و گفت: عزم جدي دولت دستيابي به اين شاخص ها است.
وي با اشاره به نقش صادرات در تحقق اقتصاد مقاومتي، يادآور شد: در همين ارتباط استراتژي و نقشه راه صادرات استان ترسيم شده و اجرايي مي شود.
اين معاون سازمان مديريت و برنامه ريزي استان قزوين با تاكيد بر تلاش مديران براي تقويت بخش خصوصي و گسترش مشاركت مردم در عرصه هاي اقتصادي به منظور اجرايي ساختن اقتصاد مقاومتي، گفت: مردمي بودن در كنار عدالت بنياني، برون گرايي و درون زايي از رويكردهاي اصلي اين نوع اقتصاد به شمار مي رود.
رحماني در ادامه بر شناسايي و معرفي واحدهاي نيمه تمام دولتي براي واگذاري به بخش خصوصي با هدف تكميل آنها از سوي مديران تاكيد كرد و افزود: دولت با واگذاري طرح هاي نيمه تمام به دنبال درآمدزايي نيست بلكه مي كوشد تا با تكميل و بهره برداري از اين طرح ها زمينه استفاده مردم از آنها فراهم شده و آهنگ توسعه كشور افزايش يابد.
3013/ 6128

سرخط اخبار استان‌ها