۱۵ آذر ۱۳۹۴، ۹:۵۸

هشدار به فعالان اقتصادی نسبت به غفلت از فرصت‌ها

هشدار به فعالان اقتصادی نسبت به غفلت از فرصت‌ها

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت: اگر بنگاه‌های تولیدی خود را به اقتصاد بین‌المللی متصل نکنند، آینده‌ای سخت‌تر از شرایط کنونی در انتظار آنها خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن جلال پور در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به فضای متفاوت پیش روی اقتصاد ایران گفت: فضای امروز پیش روی اقتصاد ایران دغدغه ها و نگرانی های بسیاری را ایجاد کرده که در کنار امیدی که به آینده روشن وجود دارد، رسالت بخش خصوصی را بسیار خاص و البته سنگین می کند. به این معنا که امروز بنگاه های اقتصادی باید فضای رفاقتی را بیش از فضای رقابتی مد نظر قرار دهند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با بیان اینکه اگر بنگاه های تولیدی خود را به اقتصاد بین المللی متصل نکنند آینده ای سخت تر از شرایط کنونی در انتظار آنها خواهد بود، گفت: غفلت از فرصت ها، اقتصاد ایران را زمین‌گیر می کند.

وی افزود: امروز تک تک بنگاه های اقتصادی می توانند یک وظیفه ملی خاص انجام داده و تجربیات خود در بازارهای مختلف دنیا را در اختیار یکدیگر قرار دهند. شرایط سختی پیش رو داریم که اگر نتوانیم به میدان آمده و نقش آفرینی کنیم، به طور قطع نباید منتظر روزهای روشن اقتصاد ایران باشیم.

وی تصریح کرد: فعالان اقتصادی به هیچ عنوان نباید با غفلت و عدم دقت این دوران را سپری کنند چرا که دیگر تکرار شدنی نیست و امروز وقت آن است که اقتصاد خود را به دنیا وصل کنیم.

به گفته جلال پور راهی به جز اتصال به اقتصاد جهانی وجود ندارد چرا که منابع داخلی و سرمایه های نفتی کشور دیگر تکاپوی اقتصاد ایران را نمی دهند و باید طرحی دیگر درانداخت.

به گفته وی تمام تلاش ما در اتاق بازرگانی این است که بتوانیم رفت و آمد هیئت های تجاری خارجی را به سرمایه گذاری و کار مشترک در اقتصاد ایران ختم کنیم، چرا که اگر بنگاه ها نتوانند خود را به اقتصاد دنیا وصل کنند و شرکت های مشارکتی با آنها تشکیل دهند، به طور قطع آینده ای سخت تر از وضعیت کنونی در انتظار بنگاه های اقتصادی است و این به طور قطع اقتصاد ما را زمین گیر می کند.

جلال پور خاطرنشان کرد: باید ایران علمدار در بازارهای بین المللی باشد و از وقت، نیرو و انرژی تک تک فعالان اقتصادی شرایط را به گونه ای تغییر دهد که از فضای گلخانه ای اقتصاد خارج شده و به عرصه بین المللی بپیوندد.

رئیس پارلمان بخش خصوصی خاطرنشان کرد: چنانچه نتوانیم به اقتصاد دنیا متصل شویم، سیل اقتصاد جهانی ما را با خود خواهد برد و بنابراین همزمان با باز شدن درهای اقتصاد، باید زمینه ساز وصل به سایر بازارهای بین المللی دنیا شویم.

جلال پور گفت: امروز توقع ما از بخش خصوصی بیش از حاکمیت است. چرا که دولت یازدهم به نحو تمام و کمال کار را در عرصه بین الملل و حوزه دیپلماسی پیش برده و در دولت هم بیش از این ظرفیت برای کار اقتصادی وجود ندارد و اگرچه دولتمردان می خواهند اقتصاد را از شرایط کنونی خارج کنند، ولی توان آن را ندارند چرا که خود آنها هم زمین گیر هستند. بنابراین باید امروز مشکل اقتصاد ایران را از سوی بخش خصوصی حل کنیم.

کد خبر 2992281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha