۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۹:۳۶
کد خبر: 82109014
T T
۰ نفر
137 میلیارد و 600 میلیون ریال به باغ های بجنورد خسارت وارد شد

بجنورد- ایرنا- مدیر جهاد كشاورزی بجنورد گفت: سیل، سرمازدگی، تگرگ و آفت 137 میلیارد و 600 میلیون ریال از ابتدای امسال تاكنون به باغ های این شهرستان خسارت زده است كه برای جبران آن از طریق مدیریت ستاد بحران و فرمانداری پیگیری می شود.

اسماعیل محمودآبادی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: از این میزان 39 میلیارد ریال در بخش زراعت ، 96 میلیارد هم در بخش باغبانی ، یك میلیارد و 600 هزار ریال هم در بخش دامداری و یك میلیارد هم به بخش های زیر بنایی كشاورزی شهرستان بجنورد خسارت وارد شده است.
وی سمپاشی طولانی مدت را تنها راه مقابله با این بیماری نامید و خاطرنشان كرد: در هر هكتار 2 میلیون ریال هزینه سمپاشی می شود كه متاسفانه هزینه سمپاشی برای باغداران ما بیش از درآمد تولیدات آنها است.
وی چاره مقابله با این بیماری و مشكلات باغداران را در ارائه تسهیلات لازم دانست و یادآور شد: مسئولان باید تسهیلات لازم را از طریق بانك ها برای باغداران فراهم كنند تا بیشتر از این متضرر نشوند.
محمودآبادی تصریح كرد: البته باغداران تمام تلاش خود را در سمپاشی انجام داده اند ولی از آنجایی كه سطح برگها در این بیماری بایستی كاملا خشك باشد اما بارانهای اخیر هزینه مقابله با این آفت را بیشتر كرده است.
وی با بیان این كه پنج هزارو 800 هكتار سطح كشت گندم آبی و 20 هزارو 80 هكتار سطح كشت گندم دیم در استان داریم افزود: 2 هزارو 600 هكتار از این مقدارگندم زیر سطح كشت آلوده به آفات بوده كه با90 درصد آن مبارزه شده است.
خراسان شمالی 344 هزار هكتار عرصه كشاورزی دارد كه از این سطح حدود 40 هزار هكتار باغ و مابقی زراعت است.
6003/ 6042

سرخط اخبار استان‌ها