۲۸ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۴۷
کد خبر: 82193447
T T
۰ نفر

آغاز برداشت زيتون از باغ هاي قصرشيرين

۲۸ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۴۷
کد خبر: 82193447
آغاز برداشت زيتون از باغ هاي قصرشيرين

قصرشيرين- ايرنا- كارشناس مسوول واحد باغباني اداره جهاد كشاورزي قصرشيرين از آغاز كار برداشت زيتون از 28 هكتار از باغ هاي زيركشت اين محصول در شهرستان خبر داد.

افراسياب محسني روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: پيش بيني مي شود امسال يك تا 5/1 تن محصول زيتون از باغ هاي قصرشيرين برداشت شود كه در مقايسه با پارسال يك و نيم برابر افزايش دارد.
وي اظهاركرد: زيتون هاي توليدي اين شهرستان براي مصرف شور و كنسروي با قيمت هر كيلوگرم 15 تا 25 هزار ريال به استان هاي شمالي كشور و همچنين زنجان صادر مي شود.
وي بيان كرد: با توجه به بازاريابي ضعيف و نبود صنايع فرآوري زيتون و قيمت پايين آن، انگيزه و رغبت باغداران براي كشت اين محصول در قصرشيرين كاهش يافته است.
كارشناس مسوول واحد باغباني اداره جهاد كشاورزي قصرشيرين اضافه كرد كه زيتون توليدي اين شهرستان تنها كاربرد كنسروي و شور دارد و زماني كه به مرحله روغن‌گيري مي‌رسد، به علت نبود صنايع فرآوري، بخش زيادي از اين محصول از بين مي رود.
محسني افزود: وجود صنايع تبديلي و فرآوري، عامل مهمي براي ايجاد انگيزه بيشتر در بين كشاورزان براي كشت زيتون است و در صورت تحقق اين مهم علاوه بر رونق اقتصادي، شاهد اشتغالزايي مناسب در اين شهرستان مرزي خواهيم بود.
قصرشيرين در غرب استان كرمانشاه با بيش از 27 هزار تن جمعيت داراي 30 هزار هكتار اراضي كشاورزي و باغي است.
7079/3012/8066

سرخط اخبار استان‌ها