برنامه جامع خاک کشاورزی در حال تدوین است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه جامعی برای حفظ خاک کشاورزی در مجلس توسط دولت ارائه شده و اکنون این برنامه در کمیسیون کشاورزی در حال تدوین است.

به گزارش خبرنگار افتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، هدایت‌الله میرمراد زهی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در خصوص برنامه جامع خاک در برنامه ششم توسعه اظهار داشت: در واقع برای حفظ خاک کشاورزی لایحه خاک در مجلس توسط دولت ارائه شده و توسط کمیسیون تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی رأی‌گیری‌هایی در این زمینه انجام شده و اکنون چند مورد از این لایحه نیاز به بازنگری دارد و به محض اینکه در قالب لایحه کمیسیون حفاظت از خاک مصوب شود اجرا خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اقلیم خشک و نیمه‌خشک حاکم بر کشور متوسط فرسایش خاک در ایران به سبب اینکه اکثر زمین‌های کشور بیابانی و عاری از جنگل و بوته است نسبت به سایر کشورها بیشتر بوده است.

میرمراد زهی بیان کرد: بهبود اصلاح خاک، حفظ خاک زراعی کشاورزی و افزایش توان تولید خاک کشاورزی از مهم‌ترین طرح‌های موجود در برنامه جامع خاک در کشور است.

عضو کمیسیون کشاورزی تصریح کرد: در واقع اگر اصول شخم زدن و مهندسی در کشاورزی بر اساس استانداردها باشد فرسایش خاک کمتری در کشور خواهیم داشت.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار