۲۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۳۹
کد خبر: 82270912
T T
۰ نفر
نهمین نمایشگاه ملی فناوری زیرساخت های كشاورزی در البرز آغاز به كاركرد

كرج- ایرنا- نهمین نمایشگاه ملی تخصصی فناوری زیرساخت های كشاورزی كشور از روز سه شنبه در مركز نمایشگاهی گلستان گلشهر استان البرز آغاز به كار كرد.

به گزارش ایرنا، در این نمایشگاه 60 شركت تولید كننده تجهیزات آبیاری، گلخانه ای، كشت بافت و نهال، كود، سم، بذر، ادوات و ماشین های كشاورزی از 20 استان كشور و همچنین شركت هایی از انگلستان، اسپانیا، فرانسه و بلژیك حضور دارند.
این نمایشگاه با موضوع كشت بافت، كشت نشاء و نهال، كودهای كدگذاری شده و ادوات و تجهیزات آبیاری و ماشین آلات كشاورزی با بازدیدكنندگانی از 27 استان كشور برگزار شده است.
منصور انصاری دبیر ستاد اجرایی نهمین نمایشگاه تخصصی تكنولوژی زیرساخت های كشاورزی در آیین گشایش این نمایشگاه، گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه ارایه بسته ای كامل با هدف تقاضای كاهش آب است.
انصاری با بیان اینكه این نمایشگاه در چهارچوب افزایش بهره وری آب كشاورزی برگزار شده، ادامه داد: در عرصه برنامه ریزی و سیاست گذاری در شاخص هایی زیرساختی همچون استفاده بهینه از ماشین و ادوات كشاورزی مدرن، بهره گیری از كشت متراكم در گلخانه ها، استفاده از بذور پربازده و متحمل به خشكی، كشت بافت و نشاء و نهال های اصلاح شده تدوین و مورد تایید قرار گرفته است.
وی گفت: به عبارتی، سیاست و برنامه ای كه برای كاهش مصرف آب فقط محدود به استفاده از تمام روش های آبیاری تحت فشار و برای هر محصول یا اقلیمی بوده تغییر یافته و حتی الامكان مواردی چون آبیاری ثقلی و انتقال آب در كانال های سرباز در زیر تابش آفتاب كنار گذاشته شده است و یا حداقل مورد تاكید و حمایت نیست رادر كنار این تحول باید نوید داد.
انصاری بیان داشت: نمایشگاه امسال گرچه از هر جزء این بسته سیاستی و برنامه ای، تعداد اندكی را در خود جای داده اما جامع و حامل این پیام است كه با بهره گیری از مجموعه شاخص های زیرساختی می توانیم به كشاورزی اقتصادی و توسعه پایدار در امر تولید محصولات دست یابیم.
این نمایشگاه به مدت چهار روز ادامه دارد.
6156/8029/135خبرنگار:نوشین طهماسبی/حكیمه كشاورز**انتشار دهنده:داریوش غفاری
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد