۱۸ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۱۰
کد خبر: 82377058
T T
۰ نفر
صدور بيش از 270 پروانه اشتغال به حمل بهداشتي دام و طيور در كرمان

كرمان - ايرنا - مسئول اداره قرنطينه و امنيت زيستي اداره كل دامپزشكي استان كرمان از صدور بيش از 270 پروانه اشتغال به حمل بهداشتي دام، طيور و فرآورده هاي خام دامي طي 9 ماه سال جاري در استان خبر داد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومي اداره كل دامپزشكي استان كرمان، عليرضا سلطاني افزود: متقاضيان و متصديان حمل دام و فرآورده هاي خام دامي بايد پس از ارائه درخواست و مدارك لازم به واحد قرنطينه دامپزشكي و طي مراحل لازم، مجوز قانوني حمل دام و فرآورده ها را دريافت و نسبت به جابجايي محموله مورد نظر اقدام كنند.
وي بيان كرد: حمل و نقل دام، طيور و فرآورده هاي خام دامي فقط با اخذ مجوز از ادارات دامپزشكي مجاز است و حمل غير مجاز و رعايت نكردن اصول بهداشتي و قرنطينه اي علاوه بر اينكه مي تواند موجب انتقال و شيوع انواع بيماري هاي مشترك و دامي شود، باعث معرفي افراد خاطي به مراجع قضايي نيز خواهد شد.
وي گفت: تمامي مجوزهاي حمل بهداشتي دامپزشكي از طريق سيستم يكپارچه قرنطينه سازمان دامپزشكي كشور و به شكل اينترنتي صادر شده و قابل رديابي است.
مسئول اداره قرنطينه و امنيت زيستي اداره كل دامپزشكي استان كرمان از قاچاق دام و سوخت به عنوان پديده هاي نوظهور قاچاق نام برد و افزود: آسيب هاي قاچاق دام در اقتصاد كشور بسيار تاثيرگذار است زيرا صنعت دام علاوه بر توليد فرآورده هاي دامي و لبني در توليد برخي مايحتاج زندگي انسان مانند چرم، لباس و كفش نيز تاثير بسزايي دارد.
وي از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف در حوزه دامپزشكي مراتب را از طريق شماره تلفن 1512 يا شماره پيامك 3000231512 اطلاع دهند تا در اسرع وقت اقدامات لازم انجام شود.
خبرنگار: سميه حسن شاهي ** انتشار دهنده: رسول محمدحسني
7440/3028

سرخط اخبار استان‌ها