Iranian Agriculture News Agency

جمعه ساعت 20؛ تدارک جشن صدها هزار نفری در یک روستای ایرانی

روستاییان و کشاورزان ایرانی در طول تاریخ ید طولایی در برگزاری جشن‌های برداشت انواع محصولات کشاورزی داشتند؛ اما این‌بار جشن در تدارک یکی از روستاهای کشور، جشن قهرمانی احتمالی محبوب‌ترین تیم ورزشی کشور در روستای کپورچال بابل است.

جمعه ساعت 20؛ تدارک جشن صدها هزار نفری در یک روستای ایرانی


خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا):


روستاییان و کشاورزان ایرانی در طول تاریخ ید طولایی در برگزاری جشن‌های برداشت انواع محصولات کشاورزی داشتند؛ اما این‌بار جشن در تدارک یکی از روستاهای کشور، جشن قهرمانی احتمالی محبوب‌ترین تیم ورزشی کشور در روستای کپورچال بابل است. روستایی که این روزها جمعی از روستاییان عضو بنیاد کاپیتان ماندگار پرسپولیس (هادی نوروزی) در تدارک برگزاری جشنی باشکوه است که پیش‌بینی می‌شود با توجه به محبوبیت زنده‌یاد هادی نوروزی و باشگاه پرسپولیس در مازندران، با اقبال صدها هزار نفری روبه‌رو شود.

پس از فوت هادی نوروزی کاپیتان دوست‌داشتنی پرسپولیس، در روستای کپورچال‌زادگان این بازیکن، بنیادی به نام بنیاد کاپیتان ماندگار پرسپولیس توسط بچه‌محل‌های نوروزی تشکیل شد تا جشن‌ها و مراسم مختلف تقویمی و اتفاقات مهم در آن برنامه‌ریزی شود.

دوشنبه‌شب، اعضای این بنیاد به دیدار مسئولان شهری بابل از اعضای شورای شهر گرفته تا نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی رفتند و همه شرایط را برای یک جشن چندصدهزار نفری در صورت قهرمانی پرسپولیس در این روستای کوچک هماهنگ کردند.

بازیکنان پرسپولیس بارها قول دادند در صورت کسب عنوان قهرمانی، جشن مفصلی در کپورچال و بر سر مزار هادی نوروزی برپا می‌کنند، اما چنین جشنی قطعاً نیاز به یک‌سری برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌ها داشت که این هماهنگی با مسئولان شهرستان بابل و روستای کپورچال انجام شد.

حالا همه چیز مهیای این جشن است. احد ابراهیم‌پور رفیق صمیمی و برادر همسر نوروزی که یکی از اعضای این بنیاد است، گفت: به امید خدا پرسپولیس قهرمان خواهد شد و سپس ما جشن مفصلی می‌گیریم، اما هواداران پرسپولیس می‌توانند از امکاناتی که روز جمعه و همزمان با بازی مقابل راه‌آهن یزدان در آرامگاه هادی فراهم کرده‌ایم برای تماشای این دیدار استفاده کنند و در کنار ما به تماشای بازی بنشینند. امیداست روز شنبه هم جشن قهرمانی را می‌گیریم.

وی خاطرنشان کرد: ما یک قانون برای خود داشتیم که شب بیست‌وچهارم هر ماه به یاد هادی نوروزی، آسمان کپورچال را فشفشه‌باران کنیم، اما این روزها همه ما به یک غم بزرگ دچاریم؛ غم شهادت 13 بزرگ‌مرد خطه مازندران که در خان‌طومان به مقام رفیع شهادت رسیدند. به همین علت ما در این ماه فشفشه‌باران نخواهیم داشت، اما جشن پرسپولیس در کپورچال را با رعایت تمامی زوایای موضوع، برگزار می‌کنیم.

روستای کپورچال بابل، زادگاه کاپیتان با اخلاق و بی‌حاشیه تیم پرسپولیس تهران، هادی نوروزی که در اثر ایست قلبی در سن 30 سالگی در گذشت، از توابع بخش مرکزی شهرستان بابل در استان مازندران ایران است. این روستا در دهستان فیضیه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۰۴ نفر (۱۴۴ خانوار) بوده است. هیچ‌وقت هیچ‌یک از اهالی روستای "کپورچال" بابل فکرش را هم نمی‌کردند که روزی نام روستایشان این همه بر سر زبان‌ها بیفتد و مشهور شود، اما این اتفاق به بهای از دست دادن بازیکن ارزشمند و کاپیتان بااخلاق پرسپولیس تهران افتاد./

S-950222-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید